Senaste nytt

Superdeal med Lufthansa i Business Class

Mikeswede

Medlem
Jag gillar Lufthansa businessclass betydligt bättre än tex Finnair. Känner dock inget behov att klanka ner på människor med en annan åsikt. Tror att det är lägge att tagga ner lite i den här diskussionen. Det är väl bra att vi tycker olika så blir det inte så fullt i Lufthansas businessclass.
 

Moco

Medlem
Vad menar du med Thai Air premium economy mellan Köpenhamn och Bangkok?
Thai Airways har inte premium economy på sina plan över huvud taget, de har bara 3 olika kabiner, First, Business, Economy.

Förklaringen ligger väl i att Thai väl ofta sålt sin business som premium economy, och first som business, på linjerna till Norden?
 

palmen

Moderator
Förklaringen ligger väl i att Thai väl ofta sålt sin business som premium economy, och first som business, på linjerna till Norden?
OK, de sålde några av stolarna tidigare i business som premium economy men det har de slutat med nu så den "produkten" finns inte kvar längre. Från Stockholm försvann det för drygt 2 år sedan, oklart när de tog bort det från Köpenhamn.
 

ZZZebra

Medlem
För att gå tillbaka till vad tråden handlar om. Var det någon som lyckades boka med denna kampanj? Hittade inget oavsett datum valda.

Jag och polaren hittade ett flertal datum som fungerade och torrsimmade (bokade fram till betalning) på destinationer i Asien och Sydamerika. Vi kollade datum efter nästa sommar och var man lite flexibel med dagarna så tycker jag det fanns god tillgänglighet.

Men till sist slutade det med att vi räknar med att denna kampanj återkommer till våren och att man då har bättre koll på situationen, tänker både på Covid-19 och vilka flygningar som verkligen genomförs (och med de kabiner som man vill åka med).

Det är alldeles för mycket jobb med att sitta och skjuta fram resor alternativt begära återbetalningar, annars hade det nog blivit 1-2 bokningar.
 
Vad menar du med Thai Air premium economy mellan Köpenhamn och Bangkok?
Thai Airways har inte premium economy på sina plan över huvud taget, de har bara 3 olika kabiner, First, Business, Economy.
Thai air har haft economi class Premium economi och businesclass. Ja det är möjligt att de har ändrat. Hörde de tog bort premium economi med 1+2+1vilket var nära deras businesclass....... Jag kolla på Thai air. de har Premium economi så där har du fel.
 

Senator

Moderator
Thai air har haft economi class Premium economi och businesclass. Ja det är möjligt att de har ändrat. Hörde de tog bort premium economi med 1+2+1vilket var nära deras businesclass....... Jag kolla på Thai air. de har Premium economi så där har du fel.

Den här frågan är också avhandlat hos oss flera gånger :) Thai körde ett tag en "Premium Economy" enbart på den skandinaviska marknaden där man använde en del av Businesskabinen men med annan mat/dryck. Från Arlanda var 2018 senast:
Slut med Thai Premium Economy från Stockholm? | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

palmen

Moderator
Thai air har haft economi class Premium economi och businesclass. Ja det är möjligt att de har ändrat. Hörde de tog bort premium economi med 1+2+1vilket var nära deras businesclass....... Jag kolla på Thai air. de har Premium economi så där har du fel.
Nu vet jag inte var på Thai Airways du tittar, men på deras egen hemsida säger de i alla fall att de har Economy, Business, First. Inget om att de har premium economy. Tittar man på deras seat maps så har inga plan premium economy heller.
Experience My THAI | Thai Airways

Men det stämmer att Thai sålde "Premium Economy" från skandinavien. Då fick man sitta på de bakersta raderna i deras business, men man fick inte serveringen som de som hade business-biljett fick, utan bara stolen som var business. Det var dock aldrig en "premieum economy" kabin utan bara att de sålde den typen av biljetter på skandinaviska marknaden. Denna typ av biljett försvann för drygt 2 år sedan från Stockholm och strax efter från Köpenhamn.
 

Lord

Medlem
För att återgå lite grann till trådens rubrik, så tycker jag det var hyggligt lätt att hitta resor både i first och business. Bokade BKK i first i vår för 20’ per person, men den resan kommer nog att behöva senareläggas. Bokade även SIN i business under höstlovet för 10’ per person, då bör väl vaccinet ha börjat göra nytta...
 

Rickard_O

Medlem
Hej Rickard. Tja om man vill ha first class.. Detta skiljer ju i servicen på flygbolagen inte mycket annat. För min del väljer jag att resa / flyga i 1+2+1 om det inte finns så är det lika bra att sitta i Premium economi...( nästan) Sepå Thai air deras premium economi 1+2+1 mellan Bkk - CPH... De som stängd svit kostar ju mer. Men det kommer de som har stängd svit i businesclass. Tycker du det är okej med 2+2+2så är det upp till dig. Jag tycker inte det.
Rätt så jävla stor skillnad på PE och business hos dom flesta bolagen, även fast det är 2+2+2 i business, lite vinklat och halvkass stolsbredd mot en lie flat säng och bra mycket bredare stolar.

Men när det kommer till first är det servicen och utbudet som avgör om det får kallas first eller inte?
Inte stolen som mellan PE och business, har jag förstått dig rätt då?
 
Toppen