Senaste nytt

Superdeal med Lufthansa i Business Class

Hej Ja det var det jag menade. Finnair har samma eller lägre pris och många gånger bättre seat 1+2+1. Ingen normal vill sitta så tätt i en businesclass biljett detta är helt orimligt dåligt i dag anser jag. Finn air är bra med mat och bra service plus man slipper ha en person inpå sig vilket är värt mycket för mig. Sååå jag ger mig inte en kagge med Room.
 

M@GNÜS

Medlem
Hej Ja det var det jag menade. Finnair har samma eller lägre pris och många gånger bättre seat 1+2+1. Ingen normal vill sitta så tätt i en businesclass biljett detta är helt orimligt dåligt i dag anser jag. Finn air är bra med mat och bra service plus man slipper ha en person inpå sig vilket är värt mycket för mig. Sååå jag ger mig inte en kagge med Room.

Jo, men sen finns det ju folk som reser tillsammans och gärna sitter bredvid varandra eller som hellre flyger Star Alliance än One World av olika anledningar. Den hårda produkten kanske inte är världsledande men det är som tidigare sagt ändå en business class produkt.
Att kalla folk ”dumma i huvudet” är inte heller särskilt produktivt och hör inte hemma i detta forum. Finns flera ”givande” forum där sånt språk välkomnas.
 

Canadien

Medlem
Finnairs 1-2-1 är dock väldigt trång för benen på A350. Flera "sämre" 2-2-2 som är bättre på utrymme där. Så om man ska sova och har en blåsa som klarar ett par timmar utan att behöva springa upp så är inte alltid 1-2-1 bättre.
 

Senator

Moderator
Ett par saker för både nya och gamla medlemmar:

1. Åsikter kommer alltid finnas. De bästa åsikter är de som är baserade på egna erfarenheter. Så t.ex. om man har åkt Lufthansa B747-400 med 2-3-2 och inte tycker detta är en bra produkt, har man all rätt att tycka det. Är det så att åsikten kommer från en gammelfarmoder man träffar två gånger per år och hennes erfarenhet, ja då skall man kanske berätta att det är detta åsikten baseras på.

2. Att skilja på fakta är också bra. Vi har ännu inte introducerat "alternativa fakta" på Businessclass.se. Ett exempel i denna tråd är att det finns två fakta: a) Att Lufthansa har 2-3-2 konfiguration i Business, b) ombord en typ av flygplan. En diskussion berikas alltid av fakta, gärna nyanserat.

3. Meningsskillnader är också helt ok. Så kommer det alltid vara. Bara för att någon tycker olika är "man inte dum i huvudet".

Skriver jag som moderator.

MVH,
Senator/Hans i rollen som moderator
 
Hej Okej jag ber om ursäkt för ordet dum i huvudet. Jag ändrar mig och skriver man är inte speciellt väl genom tänkt .. är detta bättre. När det finns en produkt som är så mycket bättre än Luft Hans som är från 1980 talet. Varför skall man köpa en dålig produkt när det finns mångdubbelt bättre för samma pris. Förstår inte varför man hakar upp sig på uppgifter som är bättre ..?? Inte mycket smart enligt mig ... Detta 2+2+2är inte bra om man reser ensam som jag gör.
 
Bra skrivit ... Just vad jag menar. För min del är inte 2+2+2 något jag väljer just för man blir inne stängd vid fönsterplats t ex. Personligen tycker jag 2+2+2 är helt omodernt. Erfarenhet vet jag att det kan vara proplem att hoppa över grannen som kanske sover... Inte så trevligt att råka sparka till den personen. Men det är ju upp till var och en att avgöra. Jag skriver vad jag anser vara bäst.
 

Senator

Moderator
Bra skrivit ... Just vad jag menar. För min del är inte 2+2+2 något jag väljer just för man blir inne stängd vid fönsterplats t ex. Personligen tycker jag 2+2+2 är helt omodernt. Erfarenhet vet jag att det kan vara proplem att hoppa över grannen som kanske sover... Inte så trevligt att råka sparka till den personen. Men det är ju upp till var och en att avgöra. Jag skriver vad jag anser vara bäst.

Då är jag nyfiken på ett par saker:
1. Skulle du kalla Emirates Business som har 2-3-2 för Premium Economy? Samma med Air France?
2. Vilka kriterier använder du för att välja produkt/bolag?
3. Vilket är bäst i ditt tycke?
 
Ja enligt mig så är detta inte riktig businesclass.. långt ifrån en riktig businesclass enligt mig,
2+2+2 eller 2+3+2är mycket omodernt och ett sätt att tjäna mer på att få in fler platser i flygplanet utan tvekan.
Det är samma sak om det är Emirates eller Air France 2+2+2 är ingen riktig busunesclass enligt min mening.
Jag köper busiensclass enbart om jag får businesclass med 1+2+1. För mig är det inte businesclass.. okej om man jämför från flera år tillbaka..
Thai-air och Finn air har 1+2+1: Tycker det vill man ha idag.. detta bara enligt mig och vad jag tycker. Jag reser alltid ensam och vill inte ligga och sova med en främmad vid min sida.
Bästa är dom flygbolag som har 1+2+1 enligt mitt sätt att se på seat.
Ja personligen kallar jag alla som inte har 1+2+1 för premium economi. Jag är inte villig att betala för businesclass om de har 2+2+2 typ.
 

Rickard_O

Medlem
Ja enligt mig så är detta inte riktig businesclass.. långt ifrån en riktig businesclass enligt mig,
2+2+2 eller 2+3+2är mycket omodernt och ett sätt att tjäna mer på att få in fler platser i flygplanet utan tvekan.
Det är samma sak om det är Emirates eller Air France 2+2+2 är ingen riktig busunesclass enligt min mening.
Jag köper busiensclass enbart om jag får businesclass med 1+2+1. För mig är det inte businesclass.. okej om man jämför från flera år tillbaka..
Thai-air och Finn air har 1+2+1: Tycker det vill man ha idag.. detta bara enligt mig och vad jag tycker. Jag reser alltid ensam och vill inte ligga och sova med en främmad vid min sida.
Bästa är dom flygbolag som har 1+2+1 enligt mitt sätt att se på seat.
Ja personligen kallar jag alla som inte har 1+2+1 för premium economi. Jag är inte villig att betala för businesclass om de har 2+2+2 typ.
Vad är firstclass för dig då?
Om ett bolag har 1+2+1 i firstclass är det business då? Måste det vara en stängd svit a'la Singapore's nya layout på A380 för att det ska räknas? Medans deras produkt på 777an och gamla A380 inredningen bara klassas som business?
 
Toppen