Senaste nytt

Sunfleet bilpool nu på Arlanda, Sturup och Landvetter

Morgan

Medlem
En mycket glädjande nyhet för oss som hyr bil för korta resor från flygplatser:

Sunfleet har nu öppnat på Arlanda, Sturup och Landvetter, de finns också på Visby flygplats. Sunfleet är en bilpool där man betalar per timme och km. Lönar sig generellt för korta bokningar mätt i tid och km jämfört med hyrbil. Jämfört med hyrbil är också fördelen att man slipper tanka, att man slipper fylla i avtal varje gång och att man får allt på en faktura.

Nu öppnar vi på Arlanda, Landvetter och Sturup!
 

Skogi

Medlem
Gammal tråd som väcks till liv igen men ibland vara måste man få svar!

Är det någon som vet när Sunfleet (nuvarande M) tog bort sin bilpool på Arlanda? 70 kr för en egen Volvo in till centrum är svårt att slå. Någon som har insikt om Sunfleet I övrigt?
 

Berglund

Medlem
Sunfleetbilar häntas och lämnas på samma parkeringsplats och man betalar per timme och per kilometer från hyrans start tills avslut sker. Några ”70 kr för en egen Volvo in till centrum” kan jag därför inte tänka mig att det handlar om.
 

Skogi

Medlem
Missade att ta med "hämtas och lämnas på samma parkeringsplats" i ekvationen, trodde att jag precis hade knäckt Da-vinci koden. Annars hade en V40:n in till stan blivit 66.25 kr exakt! Förutsatt att du klämmer Arlanda-Cityterminalen på en timme såklart. :cool:

Tack för rättelsen @Berglund
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Sunfleet har bytt till att kalla sig "M" och de har ny "enhanced" prissättning där 300km bränsle alltid ingår. Det blir m a o mycket dyrare för korta resor.
 
Toppen