Hej,
Jag fick strax innan coronautbrottet ett eu261 claim godkänt och besked om att utbetalning skulle ske, efter en försening på långflygning med ca ett dygn. Det handlar om 1800E. Så långt allt gott. Däremot så börjar jag misstänka att jag aldrig får se den där kompensationen för det svar jag får av dom nu efter/mitt i Corona är att det kommer att betalas ut när deras verksamhet återgår till normalt, och att de inte kan svara på när det blir.
Min fråga till er är därför, har jag något att komma med eller att luta mig på vad gäller tidsram för en utbetalning som har godkänts av dom? Vad kan jag hävda eller referera till? Eller är det bara att snällt vänta, för att sedan se att de går i konkurs och därmed bli utan ersättning?
Jag fick strax innan coronautbrottet ett eu261 claim godkänt och besked om att utbetalning skulle ske, efter en försening på långflygning med ca ett dygn. Det handlar om 1800E. Så långt allt gott. Däremot så börjar jag misstänka att jag aldrig får se den där kompensationen för det svar jag får av dom nu efter/mitt i Corona är att det kommer att betalas ut när deras verksamhet återgår till normalt, och att de inte kan svara på när det blir.
Min fråga till er är därför, har jag något att komma med eller att luta mig på vad gäller tidsram för en utbetalning som har godkänts av dom? Vad kan jag hävda eller referera till? Eller är det bara att snällt vänta, för att sedan se att de går i konkurs och därmed bli utan ersättning?