Ungefär samma sak hände mig i september då jag bokade en flygbiljett till Etiopien genom en resebyrå vilket jag alltid brukar göra.
Ett par veckor innan avresa får jag ett mail från resebyrån samt från Ethiopian att dom ombokat mig till dagen därpå eftersom mitt flyg blivit inställt.
En vecka senare får jag nya mail där det står att dom avbokat min utresa helt.
Det var ett himla strul med att försöka få kontakt med någon på resebyrån.
När man ringer så säger en röst att det är tre minuters väntetid.
Efter sex minuter så bryts samtalet, innan man ens fick prata med någon.
Höll på att ringa från 8 på morgonen till 3 på eftermiddagen och lyckades få kontakt med två personer.
Den första sa att han inte kunde göra något, utan att jag fick ringa Ethiopian.
Jag gjorde så, och till slut fick jag tag på någon där, som sa att det var resebyrån som skulle hjälpa mig.
Ringde igen dagen därpå, och fick tag på någon som kunde boka mig dagen innan jag skulle ha åkt ifrån början.
Hon sa att det skulle komma biljetter inom 48 timmar.
Det gjorde det inte.
På torsdagen (jag skulle åka på måndag) ringde jag igen, och till slut svarade någon att biljetter skulle komma inom 48 timmar.
På fredagkvällen kom mina biljetter.
Men det var ett himla strul och stress.
Bäst är förstås att boka direkt med flygbolaget, men när det alltid fungerat bra, så fortsätter man ju på samma sätt.