Senaste nytt

Stockholm-Bangkok i Business class för under 10000 kr t&r med Lufthansa/Swiss/Austrian

palmen

Moderator
Finnair gör tydligen inte samma analys som SAS...
Finnair har en annan kostnadsbas än SAS då de använder "utländsk" personal på denna rutt, samt en viktig konkurrensfördel då de ligger bäst till för resor till Asien rent generellt. Kan ju vara så att de kan upprätthålla linjen pga fraktavtal, eller att det blir en viktig punkt då de är så extremt stora på just Asien (vilket SAS inte är).
 
Finnair har en annan kostnadsbas än SAS då de använder "utländsk" personal på denna rutt, samt en viktig konkurrensfördel då de ligger bäst till för resor till Asien rent generellt. Kan ju vara så att de kan upprätthålla linjen pga fraktavtal, eller att det blir en viktig punkt då de är så extremt stora på just Asien (vilket SAS inte är).
Sant, och Finnair har ett gäng A350 som bara står och dammar pga Kina är stängt.
 

Tonton

Medlem
Swiss verkar köra en kampanj från Stockholm till Bangkok för att möta Finnair.

Jag hittar Stockholm-Bangkok T/R med Swiss i Business för 9519 SEK.

Screenshot 2021-10-31 at 10.23.35.png


Efter lite googlande så såg jag även att LoyaltyLobby skriver om detta. Deras utskrivna pris blir dock inte lika bra som det som jag hittar.

LoyaltyLobby skrev:
  • Travel restrictions: No travel end date
  • Sales restrictions: No sales end date
  • Booking class: Z.
  • Day/time restrictions: -/-
  • Advanced reservation/ticketing restrictions: required at least 3 days before departure.
  • Price: from 1,054€ (542€ base fare + taxes & surcharges).
  • Minimum stay: 3 days or until the first Sunday after arrival at turnaround.
  • Maximum stay: 12 months.
  • Stopovers: unlimited stopovers permitted.
  • Cancellations: ticket is non-refundable.
  • Changes: changes permitted.

Länk till LoyaltyLobby: AFotD [Business] SWISS ARN to BKK from 1,054€ - LoyaltyLobby
 

Alf

Medlem
Bra pris med bra flygbolag. Synd bara att biljetten inte är återbelningsbar vid avbokning, vilket Finnair är. Sedan är ju Finnair nonstop från ARN, vilket är oslagbart. Vidare håller Finnair en bra servicenivå om det nu blir lika bra på flygningarna från ARN. Dessutom är tidtabellen utmärkt, landar vid 9-tiden på morronen och dagflyg hem med landning på em.
 
Toppen