Cristoffer Cedergren
Medlem
Finnair gör tydligen inte samma analys som SAS...
Finnair har en annan kostnadsbas än SAS då de använder "utländsk" personal på denna rutt, samt en viktig konkurrensfördel då de ligger bäst till för resor till Asien rent generellt. Kan ju vara så att de kan upprätthålla linjen pga fraktavtal, eller att det blir en viktig punkt då de är så extremt stora på just Asien (vilket SAS inte är).Finnair gör tydligen inte samma analys som SAS...
Sant, och Finnair har ett gäng A350 som bara står och dammar pga Kina är stängt.Finnair har en annan kostnadsbas än SAS då de använder "utländsk" personal på denna rutt, samt en viktig konkurrensfördel då de ligger bäst till för resor till Asien rent generellt. Kan ju vara så att de kan upprätthålla linjen pga fraktavtal, eller att det blir en viktig punkt då de är så extremt stora på just Asien (vilket SAS inte är).
Ja, det är en högst bidragande orsak till satsningen på Arlanda just nu. De vill helt klart plocka sas marknadsandelar och räknar nog med att gå back på dessa flighter initialt.Sant, och Finnair har ett gäng A350 som bara står och dammar pga Kina är stängt.
LoyaltyLobby skrev:
- Travel restrictions: No travel end date
- Sales restrictions: No sales end date
- Booking class: Z.
- Day/time restrictions: -/-
- Advanced reservation/ticketing restrictions: required at least 3 days before departure.
- Price: from 1,054€ (542€ base fare + taxes & surcharges).
- Minimum stay: 3 days or until the first Sunday after arrival at turnaround.
- Maximum stay: 12 months.
- Stopovers: unlimited stopovers permitted.
- Cancellations: ticket is non-refundable.
- Changes: changes permitted.
Är det samma farebase PNCSW som rapporterades om här?
Stockholm-Bangkok i Business class för under 10000 kr t&r med Lufthansa/Swiss/Austrian | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Bra pris med bra flygbolag. Synd bara att biljetten inte är återbelningsbar vid avbokning, vilket Finnair är.