Senaste nytt

Stockholm-Bangkok i Business class för under 10000 kr t&r med Lufthansa/Swiss/Austrian

På ITA Matrix för strax över 10 000 kr
1c955e6844cfd98c31a1c5965ed7a521.jpg
 
Med den farebasen PNCSW kan man göra en del kreativ routing:

1. STO-WF/SK/LH/EN/4Y-TOS/STO/RNB/OSL/KLR/GOT/CPH/BLL/BGO/
AAR-LH/EN/4Y-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN/BRU-LH/EN/4Y-ZRH/
VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN/BRU-LH/4Y-SIN/SHA/SGN/JKT/HKT/HKG/
BKK/BJS-WE/VN/UA/TG/SQ/PR/PG/OZ/NH/MI/MH/LH/KA/JQ/HX/GA/
CX/CI/CA/BR/BL/BI/4Y/3K-BKK
2. STO-LH/EN/4Y-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN/BRU-LH/EN/4Y-ZRH/
VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN/BRU-LH/4Y-SIN/SHA/SGN/JKT/HKT/HKG/
BKK/BJS-WE/VN/UA/TG/SQ/PR/PG/OZ/NH/MI/MH/LH/KA/JQ/HX/GA/
CX/CI/CA/BR/BL/BI/4Y/3K-BKK
3. STO-WF/SK/LH/EN/4Y-TOS/STO/RNB/OSL/KLR/GOT/CPH/BLL/BGO/
AAR-LH/EN/4Y-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN/BRU-LH/EN/4Y-ZRH/
VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN/BRU-LH/4Y-BKK
4. STO-LH/EN/4Y-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN/BRU-LH/EN/4Y-ZRH/
VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN/BRU-LH/4Y-BKK
 

Senator

Moderator
Om man undrar på varför SAS inte längre "vill" flyga på BKK så kanske man äntligen förstår att detta är en lågintäktsdestination som det är svårt att tjäna pengar på?

LH group till BKK.PNG


En D-klass, iofs none-refundable men ändringsbar börjar på 9.400kr exkl. skatter och avgifter. En Z-klass på 6.400kr. Helt vansinnigt. Ovan är alla fare basis med Lufthansa, Swiss och Austrian i Business ARN-BKK.
 

palmen

Moderator
Om man undrar på varför SAS inte längre "vill" flyga på BKK så kanske man äntligen förstår att detta är en lågintäktsdestination som det är svårt att tjäna pengar på?

Visa bifogad bild 122438

En D-klass, iofs none-refundable men ändringsbar börjar på 9.400kr exkl. skatter och avgifter. En Z-klass på 6.400kr. Helt vansinnigt. Ovan är alla fare basis med Lufthansa, Swiss och Austrian i Business ARN-BKK.
Men SAS flyger ju direkt och det vill folk betala 25-30k för har jag hört... Skämt å sido, SAS gör nog bäst i att hålla sig borta från Thailand om de inte får avtal på frakt eller garanti att x platser bokas och betalas av charterbolagen. Det lär dock vara svårt med det sistnämnda då det troligtvis krävs high density för att få det att gå ihop plus massa extraförsäljning ombord för att gå break even.
 
Om man undrar på varför SAS inte längre "vill" flyga på BKK så kanske man äntligen förstår att detta är en lågintäktsdestination som det är svårt att tjäna pengar på?

Visa bifogad bild 122438

En D-klass, iofs none-refundable men ändringsbar börjar på 9.400kr exkl. skatter och avgifter. En Z-klass på 6.400kr. Helt vansinnigt. Ovan är alla fare basis med Lufthansa, Swiss och Austrian i Business ARN-BKK.
Vad är vansinnigt? Priset eller att den inte är ändringsbar?
 
Toppen