Senaste nytt

Stockholm Arlanda flygplats godkänd för US pre-clearance

GOTBound

Medlem

Senator

Moderator
Var det inte så att remissvaret från SAS var ganska negativt eftersom SAS ansåg att detta kom att förlänga MCT, medan när Norwegian fortfarande hade long-haul ansåg att det var positivt eftersom deras trafik var mer point-to-point?

Om jag minns rätt så var SAS position att de skandinaviska länder borde hellre få till Global Entry.
 

bvs

Medlem
Om jag minns rätt så var SAS position att de skandinaviska länder borde hellre få till Global Entry.

Som anställd på ett företag med huvudkontor i USA så skulle Global Entry vara the holy grail. Skulle också öppna upp så många fler alternativ med byte i USA (skippar gärna det nu med tanke på immigration)
 

fcx

Medlem
Var det inte så att remissvaret från SAS var ganska negativt eftersom SAS ansåg att detta kom att förlänga MCT, medan när Norwegian fortfarande hade long-haul ansåg att det var positivt eftersom deras trafik var mer point-to-point?

Om jag minns rätt så var SAS position att de skandinaviska länder borde hellre få till Global Entry.

Helt korrekt. SAS hållning var att det skulle omöjliggöra all matartrafik eftersom i princip inga inrikesflighter skulle hinna landa i tid inför avgång mot USA.
 
Toppen