Senaste nytt

Statusmatching av SAS EuroBonus Gold mot Club Carlson Gold Elite

flygfanten

Medlem
Är det där samma giltighet som du har på ditt Eurobonus?

Jag statusmatchade tidigare i höstas men fick bara giltighet till februari (vilket sammanfaller med min EB-period, vilket gör det skitsvårt att återkvalificera mig i tid. Funderar på om det lönar sig att höra av sig till dem och fråga om de kan förlänga så att jag får ett helt år iaf. Kommer ju lätt kvalificera mig själv, men det känns sådär om jag ska behöva börja om.

Ja, ungefär i alla fall. Min EB-period går snart ut, så då skulle jag bara haft statusen i knappt två månader.
Kvalificeringsperiod: Feb 1, 2017 - Jan 31, 2018

Jag tycker gott du kan höra av dig och använda mitt inlägg som exempel.
 
Är det där samma giltighet som du har på ditt Eurobonus?

Jag statusmatchade tidigare i höstas men fick bara giltighet till februari (vilket sammanfaller med min EB-period, vilket gör det skitsvårt att återkvalificera mig i tid. Funderar på om det lönar sig att höra av sig till dem och fråga om de kan förlänga så att jag får ett helt år iaf. Kommer ju lätt kvalificera mig själv, men det känns sådär om jag ska behöva börja om.

Jag fick samma giltighetstid som mitt EBD. Dock mailade jag en screenshot av det EB-kort som finns i SAS-appen och det har inga datum på sig, så det torde vara en slump.
 

Hachans

Medlem
Jag har nu hört av mig och blev nekad förlängning så att jag skulle få ett helt år att återkvalificera mig (istället för de åtta månader jag fick). Tycker det är löjligt. Men så är det tydligen. Fanns absolut inget sätt att förlänga, trots att jag absolut kommer återkvalificera mig själv.

Så nu har jag bokat av mina vistelser med dem som jag hade inbokade för det är totalt meningslöst att trilla tillbaka till noll och börja om när man inte får en Fair chans att återkvalificera sig. Så kommer nog att lösa in mina poäng till Eurobonus och sen avsluta mitt konto. För Club Carlzon känner jag att jag är klar med nu.
 

bnr

Medlem
Jag har nu hört av mig och blev nekad förlängning så att jag skulle få ett helt år att återkvalificera mig (istället för de åtta månader jag fick). Tycker det är löjligt. Men så är det tydligen. Fanns absolut inget sätt att förlänga, trots att jag absolut kommer återkvalificera mig själv.

Så nu har jag bokat av mina vistelser med dem som jag hade inbokade för det är totalt meningslöst att trilla tillbaka till noll och börja om när man inte får en Fair chans att återkvalificera sig. Så kommer nog att lösa in mina poäng till Eurobonus och sen avsluta mitt konto. För Club Carlzon känner jag att jag är klar med nu.
Känns ju onödigt fyrkantigt av dem... deras förlust iofs...
 

Hachans

Medlem
Känns ju onödigt fyrkantigt av dem... deras förlust iofs...

Ja, jag tycker nog det. Hade nog kvalificerat mig själv igen redan i april men jag tänker inte börja om på noll så får väl leta andra kedjor. Det är synd det är ont om kedjor i Sverige som även finns i utlandet. Bor ju ändå mest i Sverige. First var ju bra men de gick ju ur gha.
 

bnr

Medlem
Ja, jag tycker nog det. Hade nog kvalificerat mig själv igen redan i april men jag tänker inte börja om på noll så får väl leta andra kedjor. Det är synd det är ont om kedjor i Sverige som även finns i utlandet. Bor ju ändå mest i Sverige. First var ju bra men de gick ju ur gha.
Kolla Nordic Choice. Inte så välrepresenterade i utlandet men jag kör bara deras hotell inom Norden. Mycket bra recognition, matchade mitt Hilton Diamond till Nordic Choice Platinum i samband med att de tog över Hilton vid CPH.
 

Hachans

Medlem
Kolla Nordic Choice. Inte så välrepresenterade i utlandet men jag kör bara deras hotell inom Norden. Mycket bra recognition, matchade mitt Hilton Diamond till Nordic Choice Platinum i samband med att de tog över Hilton vid CPH.

Ja, jag har lyckats hålla mig på guldnivå på Nordic Choice. De är bra för det mesta, men jag har mina pet peeves med dem vilket gjorde att jag fick börja ha förmånerna och reglerna bokmärkta i telefonen... Nu lärde jag mig också att det går att boka nätter i Europa med Choicebonuspoäng, och det är ju bra men inte särskilt användbart så ofta i jobbet.
 
Kolla Nordic Choice. Inte så välrepresenterade i utlandet men jag kör bara deras hotell inom Norden. Mycket bra recognition, matchade mitt Hilton Diamond till Nordic Choice Platinum i samband med att de tog över Hilton vid CPH.

Frågade just om Nordic Choice statusmatchade, men de hade ingen statusmatchningskampanj just nu :(
 

Kris

Medlem
Det var sjuhundans längesedan jag bodde på Radisson, men kommer troligen göra det nästa vecka. Är lite ringrostig mht Radisson rewards osv.

Någon som vet vad som gäller mht statusmatch? Har ex EBD eller IHG högsta tier att kasta in i leken). Om så, hur går man enklast tillväga?

Är det lönt att klydda om det evt rör sig om några fåtal stays (men you never know... Kan ju alltid bli fler, och då kan man lika gärna fixa det up front)? Eller får man fortfarande några få eurobonuspoäng per natt/stay också kan man nöja sig med det. Double dip?
 

clarkkent

Medlem
Du kan troligen inte statusmatcha från SAS om du gjort det tidigare, de har nekat mig tidigare. Jag prövade med mitt
Accor Platinum och det gick igenom men det tog lång tid och jag fick inget mail som bekräftade det.
 
Toppen