Senaste nytt

Status hos SAS ger status hos Avis

Homer

Medlem
En fråga till mer rutinerade rävar här. Är diamond på SAS och första gången jag hyr privat och har nu gjort det på Färöarna. Kollade in på sidan och såg att man fick en complimentary upgrade voucher på gold +, sagt o gjort så bokade jag 4 dagar nu i Juni och bokade snäppet mindre bil än jag behöver (vi är 2 vuxna 2 barn). För att säkerställa att det blir en större bil drog jag iväg ett mail och de säger nu att eftersom jag tagit del av en rabatt så gäller inte vouchern. Jag bokade via sas-sidan för avis men har inte fått någon rabatt av vad jag kan se eftersom jag kollade kostnaden via avis.se och fick samma summa och tar hellre en upgrade gratis än en eventuell rabatt. Nu hittade jag också denna möjlighet att matcha status och gick med direkt.

Min fråga blir nu alltså , hur går jag vidare? Har jag rätt till upgrade antingen nu efter matchningen eller innan, och hur går jag till väga för att få igenom den? Var i måndags jag gjorde reservationen om det har någon betydelse kring ångerätt mm


Ska ju inte spela någon roll om du fått rabatt så länge du bokat på den sidan


Terms and Conditions Eurobonus


  • 8. May not be used in conjunction with any other coupon or promotions, other than those stated on this website
 

bachelor

Medlem
Ska ju inte spela någon roll om du fått rabatt så länge du bokat på den sidan


Terms and Conditions Eurobonus


  • 8. May not be used in conjunction with any other coupon or promotions, other than those stated on this website
Ringde kundtjänst nu och annullerade bokningen, och frågade hur jag skulle göra. Hon visste inte heller utan sa att uppgraderingen endast kan göras om tillgängliga bilar i högre klass finns inne. Och att det skulle finnas en massa bilar inne på Färöarna lät inte särskilt sannolikt. Nu kommer jag bli medlem i presidents club på avis och tolkar det då som att det klokaste är att vänta in bekräftelsen på det (om den hinner in) för då är man garanterad uppgradering? Och tillgänglighet?
 

hallgren

Medlem
Jag fick inte heller någon respons på formuläret så jag mailade till adressen som finns här i tråden och fick svar + uppgradering samma dag

Inte samma dag för mig, men även jag fick manuell uppgradering efter att ha mailat. Skickade i fredags och fick svar idag (tisdag).
 
Innan har jag lyckats vara President's Club utan status match. Men nu noterade att jag åkt ner till Preferred Plus så jag mailade till database.se@bsc.avis-europe.com och bad om status matchning från EBG. Tog 8 minuter innan jag fick svar och min profil var uppdaterad till President's Circle.

Imponerande!
 

palmen

Moderator
Har inte sett att detta varit officiellt innan, men på avis eurobonus sida står det nu att man får deras högsta status om man är EBG/EBD. Många har säkert redan denna status tack vare hyrbilar förra året, men det kanske finns någon som har nytta av denna matchning.
upload_2019-9-12_11-54-46.png


Great Avis deals for EuroBonus members
 

Homer

Medlem
Har inte sett att detta varit officiellt innan, men på avis eurobonus sida står det nu att man får deras högsta status om man är EBG/EBD. Många har säkert redan denna status tack vare hyrbilar förra året, men det kanske finns någon som har nytta av denna matchning.
Visa bifogad bild 97404

Great Avis deals for EuroBonus members


Så har det varit i ett år
Status hos SAS ger status hos Avis | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Blir intressant att se om statusen går att förnya på samma sätt
 

Homer

Medlem
12 månader skulle statusen gälla, är det någon som statusmatchat
som har blivit nedgraderad när det gått mer än 12 månader?
 
Toppen