Senaste nytt

Status hos SAS ger status hos Avis

Maja

Medlem
Är inne och kollar villkoren på Avis via Terms and Conditions Eurobonus och ser nu att de ändrat en del.

Avis Preferred and additional benefits for EuroBonus members
As an Avis Preferred member, you can reap the rewards with our fast-track priority service, including free weekend car hire, money off vouchers and complimentary upgrades. Your EuroBonus status will determine what Avis preferred loyalty tier you are entitled to.

As a SAS EuroBonus Member, Avis are offering Avis Preferred entry level status
As a SAS EuroBonus Silver member, Avis are offering you a 12 month complimentary enrolment into Avis Preferred Plus
As a SAS EuroBonus Gold or Diamond member, Avis are offering you a 12 month complimentary enrolment into Avis President’s Club


If you are already an Avis Preferred member today, then please sit back and relax as your membership has already been upgraded! (as from 10th September 2018, your 12 month validity starts from this date)

If you have not yet joined Avis Preferred, enrol today and we will automatically upgrade your profile depending on your EuroBonus membership number entered.
For further details and how to enrol CLICK HERE

Givetvis finns det ingen fungerande länk för mer detaljer. Kollar mitt eget konto och jag bör återigen enligt informationen ovan vara uppgraderad till Avis Predient's Club, men ligger kvar på Preferred Plus som jag har åkt ner till.

Enligt informationen ovan så ska ju detta ske per automatik, men det har givetvis inte gjort. Har en bokning den 10 oktober i LA och skulle gärna sett att jag hade den högre statusen då för ev. chans till uppgradering etc.

Är det någon som har något bra sätt att komma i kontakt med Avis för att påtala detta? Eller har det fungerat för er andra?
 

Homer

Medlem
Det där är något som är helt nytt och du är kanske den första som upptäckt det
Är det någon som har något bra sätt att komma i kontakt med Avis för att påtala detta?

De som hanterar Preferred kontona: database.se@bsc.avis-europe.com
det går att ringa, har inget direktnummer men växeln kan koppla (om de känner för det)


Eller har det fungerat för er andra?
skämtare
 

Homer

Medlem
;):D

Skickar ett mail till dem och påtalar att uppgraderingen av status då rakt inte har fungerat per automatik.
Om du klickar på HERE under Already a member?

Once you have completed this action in your profile, please complete the attached form HERE. We will ensure your profile is upgraded according to your EuroBonus membership.
Avis Preferred and EuroBonus


så kommer du till den här sidan
Avis Eurobonus.jpg
 

Maja

Medlem
Om du klickar på HERE under Already a member?

Once you have completed this action in your profile, please complete the attached form HERE. We will ensure your profile is upgraded according to your EuroBonus membership.
Avis Preferred and EuroBonus


så kommer du till den här sidan
Visa bifogad bild 79880
Det där får jag dock inte upp när jag klickar på HERE. Finns ingen länk alls, varken när jag kollar på sidan via Chrome eller Safari på Mac med OS X.

Tack för länken, fyller i där och ser vad som händer. :) Efter att jag har fyllt i alla uppgifter och klickat på knappen så blir sidan bara vit. Känns betryggande och bra. o_O
 

Maja

Medlem
:eek: Hittade länken du pratade om. Den låg ju under titeln Avis Preferred (Avis Preferred and EuroBonus

Nu har jag fyllt i allting där enligt konstens alla regler. Var reggade som EBG och är idag EBD så har ändrat det. Men även som Guld så skulle jag ju ha haft en högre status hos Avis än vad jag de facto har så inte sjutton har det fungerat.

Med deras enormt hastighet så lär det ju inte hända något i brådrasket.
 

RickardG

Medlem
Är inne och kollar villkoren på Avis via Terms and Conditions Eurobonus och ser nu att de ändrat en del.



Givetvis finns det ingen fungerande länk för mer detaljer. Kollar mitt eget konto och jag bör återigen enligt informationen ovan vara uppgraderad till Avis Predient's Club, men ligger kvar på Preferred Plus som jag har åkt ner till.

Enligt informationen ovan så ska ju detta ske per automatik, men det har givetvis inte gjort. Har en bokning den 10 oktober i LA och skulle gärna sett att jag hade den högre statusen då för ev. chans till uppgradering etc.

Är det någon som har något bra sätt att komma i kontakt med Avis för att påtala detta? Eller har det fungerat för er andra?
Jag vill inte göra dig besviken och hoppas det har ändrats, men när jag reste runt i USA i somras var AVIS President’s Club värd ungefär lika mycket som vatten. Vid flera hyror nekades jag uppgradering med motivering att det endast garanterades i vissa länder.
 

Maja

Medlem
Jag vill inte göra dig besviken och hoppas det har ändrats, men när jag reste runt i USA i somras var AVIS President’s Club värd ungefär lika mycket som vatten. Vid flera hyror nekades jag uppgradering med motivering att det endast garanterades i vissa länder.
Har bara fått det en enda gång i USA, var i Chicago. Hade bokat en Ford Fusion (Group E) och fick en Ford Flex istället. Vet inte om det var mycket till uppgradering rent körmässigt. ;)
 

Homer

Medlem
Jag vill inte göra dig besviken och hoppas det har ändrats, men när jag reste runt i USA i somras var AVIS President’s Club värd ungefär lika mycket som vatten. Vid flera hyror nekades jag uppgradering med motivering att det endast garanterades i vissa länder.

precis, för den som enbart hyr i USA är det inte värt mycket

Lojalitetsprogrammets geografiska omfattning
"Alla hyrestillfällen runt om i världen ökar ditt saldo, men lojalitetsförmåner som fordonsuppgraderingar, fri extra förare och garanterade fordon kommer
endast att vara tillgängliga i dessa länder. * "
Hyrbilsförmåner från Avis Preferred


*Europa, Turkiet och Sydafrika
 
Toppen