Starwood eller Priority Club?

Diskussion i 'InterContinental Hotels & Rewards' startet af majer, 9 Januar 2013.

1. majer

majer Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar.
    Ptja, i normalfallet har jag en väldigt liten möjlighet att påverka var jag ska bo någonstans. Resplanerna för 2013 lyder, utöver LA: London, Rotterdam och Dubai, ca 2-3 månader per destination.
    Intressant med earn/burn ration. Hur länge är poängen giltiga i SPG?

2. ucce

ucce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "4.2 Forfeiting Starpoints. Except for SVO Owners to whom the obligations in Section 9 apply, Starpoints earned or otherwise obtained by an SPG Member will forfeit without notice if the SPG Member becomes Inactive, even if the SPG Member has achieved SPG Lifetime Gold or SPG Lifetime Platinum status. An SPG Member is considered "Inactive" if during a 12 month period: (a) the SPG Member has not had an Eligible Stay at an SPG Participating Hotel; (b) the SPG Member has not earned or redeemed any Starpoints, or (c) the SPG Member's account has been cancelled."

Är SPG plat nu och är väldigt nöjd med det mesta. Bästa sättet att skaffa det är genom status challenge - 18 nätter på 3 mån sist jag kollade.

3. Homer

Homer Medlem

Generellt är det ganska enkelt att tjäna ihop till gratisnätter med Priority Club, de flesta promos baseras på
    nätter och vistelser snarare än vad man spenderar så något generellt earn/burn värde är svårt att räkna ut.
    OM man kan utnyttja PointBreaks eller Last Minute Rewards finns ingenting som ens är i närheten av Priority Club.
    SPG är väl närmast raka motsatsen vad gäller gratisnätter, i synnerhet för toppegendommar, dessutom har de
    ganska få egendommar världen över medan PC har 4.500.
    Tänker man bo på Intercontinentals ska man absolut fixa Ambassador status, det brukar finnas promokoder
    som ger statusen efter några vistelser så man behöver inte nödväntdigtvis betala $200.

Pros & Cons of Priority Club (InterContinental Hotels Group) | LoyaltyLobby

Pros and Cons of Starwood Preferred Guest | LoyaltyLobby

4. majer

majer Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för alla svar. Ska beakta dem när det erbjuds tillfälle igen.
    Nu kommer jag bo på Best Western och har joinat deras lojalitetsprogram. Får se vad det har att erbjuda.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!