Senaste nytt

Star allince till Mexico (Amex voucher går ut imoron)

DejanVuk

Ny medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  2. Var är din destination? Cancun, Mexico
  3. När vill/behöver du resa ut? när som helst från dec 2021 - april 2022
  4. När vill/behöver du komma hem?
  5. Hur länge vill du vara borta? 12-16 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? 1st class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (sammanlagt) 140000 sas poäng + 1 Amex vouchers
  10. Vad är det viktigaste för dig? helst inga byten i USA
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?

    Jag vet att jag är sent ute men min Amex voucher går ut den 28 februari och vill inte att den ska förfalla
 

mha321

Medlem
Der finns väl ingen annan än Lufthansa som kan ta dig till Amerika med första klass för Eurobonus poäng i dagsläget (United har ju haft det men det är inte en första klass som kan tål jämförelse - och dessutom läggs den ned), och de kan du inte boka så långt i förväg.

Största chansen att få flyga first blir därmed att boka med Lufthansa I business, och hoppas på att det dyker upp platser som kan omboka till närmre inpå. Men det är väl inte förenligt med en voucher som går ut.

Kontentan: vill du till Mexico med såpass lång förvarning och med Eurobonus, så bör du nog sikta på business och inte first.
 

Canadien

Medlem
First till Nord/Centralamerika kostar 175000 Eurobonus för 2 pers med voucher så dina poäng räcker bara till Business.

Sök på Air Canadas sida så kanske du hittar något med t ex TAP eller Turkish. Ring annars in och hör vad SAS kan hitta åt dig.

Välj points och knappa in t ex ARN-CUN

Air Canada - The Official Website
 

palmen

Moderator
Ring in till sas och be de boka något på dina datum. Det bör finnas ok tillgång under 2022, men nu kan inte boka längre fram än februari då biljetter släpps max 1 år fram i tiden.

Som andra påtalat så finns inga first flighter du kan boka dit samt att poängen inte skulle ha täckt. Se vad som finns till Mexico. Kan vara så att ni får boka till Mexico City och köpa sista flighten cash istället.
 
Toppen