Senaste nytt

Star Alliance lounger på Paris CDG?

Jacob

Medlem
Räcker inte typ 12 timmar för att ta sig dit?
Till Air Canada loungen?

Problemet är att du inte kommer in i terminalen airside eftersom terminal 2 ligger i en hel annan del av flygplatsen, och inte heller ut eftersom avgående och ankommande passagerare separeras i terminal 2.

Så i praktisk mening är det omöjligt.
 

mry

Medlem
Till Air Canada loungen?

Problemet är att du inte kommer in i terminalen airside eftersom terminal 2 ligger i en hel annan del av flygplatsen, och inte heller ut eftersom avgående och ankommande passagerare separeras i terminal 2.

Så i praktisk mening är det omöjligt.

Den ligger väl så att man kan komma in i den om man flyger från Terminal 2? Köper man och bokar en biljett med AC och sen bokar av den kan man väl komma in där? ;)

Sen är det ju inget jag tänker försöka mig på är ju en annan femma!
 

Jacob

Medlem
Den ligger väl så att man kan komma in i den om man flyger från Terminal 2? Köper man och bokar en biljett med AC och sen bokar av den kan man väl komma in där? ;)

Sen är det ju inget jag tänker försöka mig på är ju en annan femma!
Fast du måste ju komma ut igen, avgående och ankommande passagerare är separerade, så du kommer inte automatiskt från loungen till ankomsthallen utan assistans från personalen (och en ordentlig förklaring).

Hur som helst så borde Air Canada loungen inte komma upp när man söker på lounger för resa med SAS till Köpenhamn. Det var väl det som var poängen... ;)
 

Alf

Medlem
Det finns bara en rekommendation, undvik till varje pris byte av flyg på CDG. Har i helgen gjort ett byte från T1 till T2D och det var en pina trots att jag gjorde transit från T1. Jag passerade tre säkerhetskontroller trots att det var transit så det behövs tre timmar till det mesta på CDG med oändliga köer till alla kontroller. Trots att jag hade drygt tre timmar på mej vid bytet kom inte väskorna med.
 

Jacob

Medlem
Det finns bara en rekommendation, undvik till varje pris byte av flyg på CDG. Har i helgen gjort ett byte från T1 till T2D och det var en pina trots att jag gjorde transit från T1. Jag passerade tre säkerhetskontroller trots att det var transit så det behövs tre timmar till det mesta på CDG med oändliga köer till alla kontroller. Trots att jag hade drygt tre timmar på mej vid bytet kom inte väskorna med.
Terminal 1 till terminal 2D, vad bytte du till då? Austrian?

Att byta mellan Air France flyg på CDG funkar faktiskt helt OK nuförtiden när alla flyg samlats ihop och de byggt de nya transfergångarna mellan 2E/2F/2G. Tre AF-transfers under november och december och det var helt smärtfritt. Men att byta mellan terminal 1 och terminal 2 kan aldrig vara kul, även om även detta blivit marginellt bättre sedan det förarlösa tåget kommit på plats.
 

Alf

Medlem
Terminal 1 till terminal 2D, vad bytte du till då? Austrian?

Att byta mellan Air France flyg på CDG funkar faktiskt helt OK nuförtiden när alla flyg samlats ihop och de byggt de nya transfergångarna mellan 2E/2F/2G. Tre AF-transfers under november och december och det var helt smärtfritt. Men att byta mellan terminal 1 och terminal 2 kan aldrig vara kul, även om även detta blivit marginellt bättre sedan det förarlösa tåget kommit på plats.

Jag bytte mellan T1 där jag ankom med Malaysian till Finnair som avgick från T2D. Jag gjorde en transit som då skedde med buss runt halva flygplatsområdet från T1 till T2A och där byte av buss vidare till T2D. Där kom vi in på airside tror jag, men för att komma till loungen blev det att gå ut igen eftersom den låg på "utsidan". Först en security i T1 för att komma in i transit, vilket vi ju redan var, och två på T2, beroende på att vi fick gå ut igen för stt komma in i loungen. Köer till allt. Får se om jag kan beskriva eländet bättre i en reserapport jag tänkte skiva om F klass på Malaysia A380. Jag tror det varit bättre om jag hämtat ut väskorna efter ankomst till T1 och checkat in dessa i T2D, då hade vi förmodligen fått med oss bagaget.
 

Friskytten

Medlem
Hej, ni som har bra koll på CDG, vilken *A-lounge är lämpligast för lite shut-eye i väntan på nästa flight? Finns det någon som har vilstolar eller motsvarande?

T1, anländer med TG och ska vidare med LX.
 
Toppen