Senaste nytt

Star Alliance lounger på London Heathrow Terminal 2

Dr. Miles

Expert
SQ har flyttat nu, någon som vet om loungen har öppnat?

@Jacob skrev så här i sin artikel: Vilken lounge ska jag välja när jag reser med SAS från nya London Heathrow terminal 2? - BusinessClass.se
Jacob skrev:
Singapore Airlines Silverkris Lounge

Singapore Airlines flyttar till terminal 2 den 17 september och tanken är att deras nya Silverkris lounge ska öppna vid samma datum. Under vårt besök på Heathrow verkade det dock som loungen ännu inte var färdigställd, med en vecka kvar till invigning, så möjligheten är att öppnandet blir förskjutet.
 

Carl

Medlem
Jag besökte Uniteds lounge i söndags trots att jag åkte med SAS till ARN. Det är inte så långt att gå som en del påstår, från loungen i terminal 2B till 2A tog det 9 minuter!
Faktum är att det tar längre tid att bege sig från Heathrow express till incheckningsdiskarna i avgångshallen...
 

Jacob

Medlem
SQ lounge ej öppen. Enligt andra forum kan det dröja till November.
Då stämde alltså den info vi fångade upp på SAS invigningsdag. Någonting verkar ha gått snett.

Jag besökte Uniteds lounge i söndags trots att jag åkte med SAS till ARN. Det är inte så långt att gå som en del påstår, från loungen i terminal 2B till 2A tog det 9 minuter!
Faktum är att det tar längre tid att bege sig från Heathrow express till incheckningsdiskarna i avgångshallen...
Allt är ju relativt vad som är långt och kort, det är ändå en tillräckligt lång promenad för att man inte bör lämna loungen i sista sekund.

Ett problem tyckte jag för övrigt var att det inte alls var skyltat från T2B till T2A, det var faktiskt lite småkrångligt att hitta rätt. Likaså alla rulltrappor och rullband är anpassade för att ta sig från T2A till T2B, inte i motsatt riktning. Men ändå positivt att detta går att göra. I terminal 5 på Heathrow är det ju inte alls möjligt utan att göra motsvarande sak utan att behöva bråka med personalen.
 

AABack2ARN

Medlem
Numer behöver man väl inte bråka med personalen på T5 oavsett riktning? Men skyltningen är under all kritik det håller jag med om.
 

MarcusC

Medlem
Onsdag 1 Oktober flyttar Lufthansa till Terminal 2, då öppnar även deras Senator och Business Class lounger, de största utanför Tyskland. Är väl även denna som är tänkt som "huvudlounge" för SAS
 

frodell

Medlem
Sitter nu i Lufthansa loungen och Senator delen. Väldigt trevlig, ljus och fräsch. Bra utbud med varm mat och efterrätt :).
Ganska mycket folk men gott om platser.

Låter bra! Ska testa den imorgon tänkte jag! Vad tycker ni i övrigt om nya LHR T2? Dålig skyltning överlag skulle jag säga och rätt ologiska skyltningar de få som finns :(
 
Toppen