Senaste nytt

Star Alliance lounger på London Heathrow Terminal 2

NyfikenGrau

Medlem
Tackar, lutar helt klart åt sena positioneringsflyget, verkar ge nästan 3 timmars effektiv loungetid, beroende på security, och det borde ju räcka.
 

Brandten

Medlem
Har efter mycket tvekan (flyger egentligen för lite Star) bestämt mig för att förlänga Aegean Gold i höst genom att ta 4 Aegean-segment och då börja på LHR T2 för att åtminstone prova något nytt, aldrig varit i nya T2 och loungerna ska ju vara bra. Kommer bara ha minimalt handbagage.

Vill först och främst försäkra mig om att man fortfarande kommer in i ffa Maple leaf och United med Star Alliance Gold även om man flyger Aegean economy? Dessa två verkar ju klart bäst om man läser denna tråd.
Sedan en annan viktig fråga är om det finns någon tidsbegränsning, dvs hur många timmar före avgång man får gå in i loungen?

Sedan har jag två exakt lika billiga positioneringsflyg att välja mellan, vilket skulle ni ta? Aegean till Athen som jag ska vidare med, avgår 22:15.

Tidiga positioneringsflyget: Eurowings direkt från Berlin-Tegel, landar 13:50.
Sena positioneringsflyget: Samma, men landar 18:35.
Marginellt dyrare mellanalternativ: British Airways, landar 14:55 fast då i T5.

Jag lutar åt det sena positioneringsflyget och att bara besöka de tre "ovanliga", dvs Maple Leaf, United och Singapore. Eller blir det för tight, läst att det är långa avstånd att gå? Vill ju såklart vara allra senast 21:45 vid Aegeans gate.

Som vanligt är ett bra tips att kolla avgångstider på respektive lounge.

Dvs om Air Canada har 3st avgångar runt 18-19 så lär det vara packat i den loungen just när du landar och därför kanske bör fundera på att landa tidigare. Samma sak med United och Singapore. En A380 motsvarade passagerare i Singapore loungen blir ingen trevlig upplevelse.
 

NyfikenGrau

Medlem
Bra tips, ska försöka kolla upp det! Utgående från hur planen "brukar" går från Europa, dvs de till Asien mycket senare på dagen än de till Nordamerika, kanske det är bäst att börja i Singapores lounge.

Tillägg: Nähä, 20:35 och 22:05 till SIN den kvällen, då är det nog bättre att hoppa den..
 

NyfikenGrau

Medlem
Dvs om Air Canada har 3st avgångar runt 18-19 så lär det vara packat i den loungen just när du landar och därför kanske bör fundera på att landa tidigare

Har nu sett att både idag och mitt aktuella datum i november går sista Kanada-flyget redan 18:00 till Toronto. Men idag står loungen som öppen till 22:00. Har Maple Leaf någon avlastningsfunktion för andra bolag? Kan ju inte vara många AC-passagerare som sitter i den loungen på kvällen?
 

Brandten

Medlem
Jag var där i fredags efter 19 och vi var nog 12 pers där varav en familj på 5 lämnade när jag kom.
Har nu sett att både idag och mitt aktuella datum i november går sista Kanada-flyget redan 18:00 till Toronto. Men idag står loungen som öppen till 22:00. Har Maple Leaf någon avlastningsfunktion för andra bolag? Kan ju inte vara många AC-passagerare som sitter i den loungen på kvällen?
 

NyfikenGrau

Medlem
De servar ju alla andra Star också gemensamt över de tre loungerna i B. Air China, India, South African, ANA, Asiana, Air NZ, ..., ...

Aha. Ja då blir det ju betydligt svårare att avgöra. Nåja jag är helt enkelt mest intresserad av Maple Leaf och United som väl ligger nära varandra så jag får prova och hoppas att det inte är alltför fullt.
 

AABack2ARN

Medlem
Maple Leaf och Singapore ligger i samma uppgång. United har en egen uppgång. Men de loungerna ligger ändå nära varandra.

Det var Singapore som hanterade Air New Zealand och Air Canada som hanterade Egyptair senast jag var där.

Vet inte vilka lounger övriga bolag hänvisas till i första hand. Men man brukar kunna få en idé baserat på vilka ombordmagasin man hittar i loungerna. Dock inget jag tänkt på så här långt...
 
Toppen