Senaste nytt

Star Alliance lounger på London Heathrow Terminal 2

Brandten

Medlem
Var på Heathrow igår morse och kan bara konstatera hur ofattbart värdelöst det är med deras 30 minuters gate announcements!!

Hade ca 1h från ankomst till boarding men barn, massa packning, barnvagn och frukostbehov gjorde att vi inte orkade gå först till Air Canada eller Singapore loungen för att sedan (troligtvis) behöva gå tillbaka till A-gates där jag flugit från alla gånger jag kan minnas. Så, vi klev in Lufthansa loungen som precis öppnat kl0500 och intog en visserligen mycket god frukost samt att loungen var nästan tom då.

Gate annonseras kl0540 (boarding kl0610) och då visar det sig att det är D41, precis bredvid ovan nämnda lounger (AC+SQ)!
 
Är det någon av loungerna som har dagbäddar / divanliknande fåtöljer om man vill halvsova? Tänk de vid fönstren på SAS Gold lounge Arlanda / Oslo
 
Tippade AirCanada

Jackpott

1D8F8E16-4E05-46B5-964D-660C80E03156.jpeg
 

NyfikenGrau

Medlem
Har efter mycket tvekan (flyger egentligen för lite Star) bestämt mig för att förlänga Aegean Gold i höst genom att ta 4 Aegean-segment och då börja på LHR T2 för att åtminstone prova något nytt, aldrig varit i nya T2 och loungerna ska ju vara bra. Kommer bara ha minimalt handbagage.

Vill först och främst försäkra mig om att man fortfarande kommer in i ffa Maple leaf och United med Star Alliance Gold även om man flyger Aegean economy? Dessa två verkar ju klart bäst om man läser denna tråd.
Sedan en annan viktig fråga är om det finns någon tidsbegränsning, dvs hur många timmar före avgång man får gå in i loungen?

Sedan har jag två exakt lika billiga positioneringsflyg att välja mellan, vilket skulle ni ta? Aegean till Athen som jag ska vidare med, avgår 22:15.

Tidiga positioneringsflyget: Eurowings direkt från Berlin-Tegel, landar 13:50.
Sena positioneringsflyget: Samma, men landar 18:35.
Marginellt dyrare mellanalternativ: British Airways, landar 14:55 fast då i T5.

Jag lutar åt det sena positioneringsflyget och att bara besöka de tre "ovanliga", dvs Maple Leaf, United och Singapore. Eller blir det för tight, läst att det är långa avstånd att gå? Vill ju såklart vara allra senast 21:45 vid Aegeans gate.
 
Toppen