Senaste nytt

Star Alliance/Flying blue Guldkort med 11 Long Haul flygningar i Economy Low?

Bufflot

Ny medlem
Hejsan,

Moderator får gärna ändra i rubriken om den inte är tydlig nog.

Jag startade denna tråd då jag tänkte undersöka ifall det går att få till stånd ett guldkort efter 6 års konstant resande.

Bakgrund: Jobbar som sjöman och reser regelbundet var 4-5:e vecka till olika platser. Har GOT som hemmahamn. Har Aldrig kommit upp i EBG trots ca 3 år med konstant flygande i business GOT-OSL-BGO.Men på senare tid med oljebranschens nergång är det uteslutande economy low.

Just nu och framöver 2017 kommer jag trafikera GOT - CME. Då jag inte får boka resorna själv och det hela går via resebyrå med det billigaste alternativet ser det ut såhär.

Utresa: GOT-CDG-MEX-CME, flyger bokningsklass S med AF till CDG och sedan Aero Mexico klass: S.

Hemresa: CME-HOU-FRA-GOT, United Airlines economy low hela vägen till till FRA. Sedan LH till GOT.

I nuläget har jag EBS, och ivory på FB. Har inget kreditkort öht. Har haft lite extra föräldraledighet så endast 10k EB status poäng och 21 flighter.

Det jag tittar på just nu är ev ett sas amex elite samt att cashuppgradera eventuellt några flighter för att uppnå EBG. Vad tror ni om detta?
 

Dr. Miles

Expert
Om du kan styra upp så att det blir många SAS opererade flygningar på long haul flygningar, kan du uppnå EuroBonus Gold.

I Skyteam finns det bara två minst dåliga program. Delta SkyMiles och Air France/KLM Flying Blue.
Båda programmen är dåliga för resenärer som reser med billiga Economy class biljetter.
I fall du flyger minst 30 kvalificerade segments med Skyteam årligen, kan du uppnå Flying Blue Gold (Skyteam Elite Plus; ungefär som Star Alliance Gold i Star Alliance)

Gold: enjoy travelling in comfort | FlyingBlue.com
 

aldrighemma

Medlem