Senaste nytt

Star alliance Award till Usa sommar 2020. 4 personer i Affärsklass.

JNH

Medlem
Avbokade 28/5 med hjälp av Tallinn. Poäng och vouchers tillbaka på nån timme.
Vouchern som gick ut 31/12 2019 blev giltig till 31/8 2020.
Poängen som gått ut i ~februari blev giltiga till 30/11 2020.

Pengarna skulle man få vänta på ett längre tag lät det som. Har sagt upp Amex kortet, och inväntar plussaldo där när pengarna kommer in. Får då ringa in och be om utbetalning till konto.

Hade faktiskt inte bokat en enda sak utöver flyget. Hade ett uns av dåligt samvete för det där i februari-mars, men nu när det inte blev någon resa visade det sig att man hade "gjort rätt".
 

JNH

Medlem
Pengarna åter från Sas till Amex 18/10 2020.

Ny resa bokad för 2021:
1/7 LLA-ARN-ZRH-EWR. Sas+Swiss
15/7 MIA-ZRH-ARN-LLA. Sas+Swiss

Har en avbokningsbar bokning på Radisson Hotel Times Square för de första dagarna.
 

JNH

Medlem
Igår rasslade det in 5 elektroniska brev från SAS om ändringar i min bokning.
Första ändringen var hemresan sker 5 minuter senare från MIA till ZRH. Även ändrat till A340 istället för B777.
Sen ställdes ARN-ZRH,LX1249, in.
Nästa ändring var ersättning av LX1251 som lyfter från ARN 15 minuter efter planerad avgång för nästa flyg, ZRH-EWR.

Såg här, Resa inställd av SAS följd av shady email från bolaget | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor att Swiss verkar ställa och ändra en del.

Detta kanske blir en möjlighet att skjuta på resa, ev. till höstlov.
 

Maja

Medlem
Igår rasslade det in 5 elektroniska brev från SAS om ändringar i min bokning.
Första ändringen var hemresan sker 5 minuter senare från MIA till ZRH. Även ändrat till A340 istället för B777.
Sen ställdes ARN-ZRH,LX1249, in.
Nästa ändring var ersättning av LX1251 som lyfter från ARN 15 minuter efter planerad avgång för nästa flyg, ZRH-EWR.

Såg här, Resa inställd av SAS följd av shady email från bolaget | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor att Swiss verkar ställa och ändra en del.

Detta kanske blir en möjlighet att skjuta på resa, ev. till höstlov.
Ja, du har så många ändringar att du har giltiga skäl att boka om. Bara att ringa om de 5 dagarna du fått mailet och begära ändring. Se till att ha gjort din läxa innan så du har förslag på datum/flighter när du kan/vill åka istället. Just idag är ingen bra dag att ringa in och ändra då det är sista dagen för att boka A* för dem med Premium vouchers som går ut den 28/2.
 

JNH

Medlem
En fundering avseende ombokning:
Vad jag förstått måste det vara samma destination/er. I mitt fall utresa till EWR/(New york?) samt hemresa från MIA.
Men måste det finnas tillgänglighet på award-biljetter också? Eller går det med reguljära köpes-biljetter?
 

Canadien

Medlem
En fundering avseende ombokning:
Vad jag förstått måste det vara samma destination/er. I mitt fall utresa till EWR/(New york?) samt hemresa från MIA.
Men måste det finnas tillgänglighet på award-biljetter också? Eller går det med reguljära köpes-biljetter?

Det måste givetvis finnas awardplatser, annars hade det varit lite för lätt...
 

JNH

Medlem
;)
Ja, jag hade nog den tanken också när jag skrev.
Vill på minnas att jag här läst om någon som på awardresa blivit ombokat till revenue. Men om jag inte minns helt fel var det nog efter genomförd utresa varpå hemresan som ändrades/behövde ändras pga. sjukdom?. Annat scenario och inget att räkna med i detta fall.

Ska nog försöka flytta denna resa ett par månader, men är ganska låst till att genomföra i samband med skollov.
1/7 2021 känns inte som ett datum där allt kommer att vara "löst" för turistresa till amerikas förenta stater.

Fick en till ändring på utresan igår 1830.
Nu togs ARN-ZRH bort helt.
 

JNH

Medlem
Ny ändring igår. Swiss ställde nu in ZRH-EWR. Långt att cykla från ARN för att sen åka hem från MIA.

Avbokade idag på morgonen.
2 amex-vouchers åter och en del poäng. Dock inte 2x130 000 tillgängliga poäng via points sharing. När jag kollar översikten på min grupp så ser jag att det är en del poäng (ca 45000) som har dragits bort från de andra två medlemmarna i gruppen.

Nu är bara frågan om det blir att boka västerut eller österut över jul...

Mailade Radisson om avbokning av hotellet också. Gick inte att göra i appen eller på hemsidan.
 
Toppen