Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

ante_77

Medlem
Norge. Förvånad faktiskt. Inte ens flybussen i Trondheim. Inte 7Eleven eller ens bättre restauranger. Skumt.

Ja, nu är de inte så pigga på Amex i Norge, men riktigt så bedrövligt som du beskriver vet jag inte om jag håller med om.
Oavsett är dett en förbättring från millenniets början då man kunde få problem eftersom man hade utländskt VISA-kort....
Jag var alltid tvungen att ha kontanter innan jag blev less och fixade ett kort från min norska bank.
 
Uppenbart fel. Butikerna är egna företag och är inte del av gallerian. Jag har hitintills inte sett ett enda hyresavtal för en affärslokal som stipulerar att hyrestagare måste acceptera en viss flora av kreditkort. Det är ett affärsbeslut och upp till varje enskilt företag.
Var väl mer så att jag aldrig stött på att en butik i "MoS" inte tar Amex och då har jag gått igenom 80% av butikerna inkl restauranger. Men någon gång måste vara den första! Bara förvånad att det var just Jack & Jones
 

Lauda 777

Medlem
Var väl mer så att jag aldrig stött på att en butik i "MoS" inte tar Amex och då har jag gått igenom 80% av butikerna inkl restauranger. Men någon gång måste vara den första! Bara förvånad att det var just Jack & Jones
Bra att veta är att MoS själva inte tar Amex, om man t.ex. ska köpa presentkort. I alla fall för något år sedan.
 

ante_77

Medlem
Det blev en besvikelse för mig när Bagaren och Kocken inte längre tog Amex.
Jag hade ett bra köp på gång där, men sket i det då jag gillar att få min årliga spend på Amex.
Då kan man inte hålla på med MasterCard shopping i onödan.
 

Kevinator

Medlem
Ja, nu är de inte så pigga på Amex i Norge, men riktigt så bedrövligt som du beskriver vet jag inte om jag håller med om.
Oavsett är dett en förbättring från millenniets början då man kunde få problem eftersom man hade utländskt VISA-kort....
Jag var alltid tvungen att ha kontanter innan jag blev less och fixade ett kort från min norska bank.
Åker en del flytoget mellan Oslo Cemtral och Gardemoen. Lite udda att man kan betala m Amex i spärrarana från flygplatsen, men från centralen är det endast Visa/MC
 
Toppen