Senaste nytt

Sportlovsköer

Dr. Miles

Expert
Det där får mig att tänka på när det togs beslut om att alla i Sovjet skulle ha lunch samtidig. Inkluderandes samtliga lunchrestauranger, som därmed hade lunchstängt. :D
Haha, finns många ”guldkorn” att minnas från det gamla sovjetsystemet :D och några mindre roliga också :(
När jag kom till Sverige för ca 20 år sedan, stängde Systembolaget kl. 18 på fredagar (och mån-tor också. Stängd på lör-sön) och jag undrade om jag hamnade i Sovjetunionen eller inte.
 

Dr. Miles

Expert
Inte så lång kö till säkethetskontrollen på SAS sida av terminal 5 på Arlanda nu.

rps20180226_085105.jpg


När jag kom till Sverige för ca 20 år sedan, stängde Systembolaget kl. 18 på fredagar (och mån-tor också. Stängd på lör-sön) och jag undrade om jag hamnade i Sovjetunionen eller inte.
Ännu mer off topic.

Man kunde inte hämta dryckerna själv på Systembolaget den tiden och kön till Systembolaget var enormt långt på fredag kväll.
De flesta butiker stängdes vid kl. 18 på vardagar den tiden också.

Dessa saker fördjupade mitt intryck av Sverige som sista Sovjetstaten© (by Björn Rosengren, även om han menade Norge). ;)
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Dessa saker fördjupade mitt intryck av Sverige som sista Sovjetstaten© (by Björn Rosengren, även om han menade Norge).

Det fanns många saker...
Statliga Sara Hotels - jfr Intourist
Statlig hamburgare på Clock
Förbud mot parabolantenner diskuterades i riksdagen (Maj Britt Theorin)
Coops sortiment 'blåvitt' för neutrala icke-varumärkesskyltande.
Samma med 'Lantvin' tappat i Sverige på flaskor från diverse gårdar i Sydeuropa - inga varumärken.
Rikskuponger...
e t c, e t c. Mentaliteten lever dock kvar på många håll.
 

Dr. Miles

Expert
Jättelång kö på SAS checkin på Arlanda terminal 5 på en lördag morgon.
Även kön på Business class check in är lång.

Märkligt nog att kön till säkerhetskontrollen är inte speciellt lång. Ungefär som normalt.

Jag trodde att sportlov i Stockholmsregionen var över, men är det sportlov på andra delar av Sverige?
 
Toppen