Intressant frågeställning. Jag kan tänka mig att det finns många faktorer till varför vissa flygbolag väljer att ha F-klass. Det kan vara prestige, kundvård, intäktsmaximering, etc.
Beläggningsgraden kan ju också vara kulturellt och geografiskt betingat. T.ex. har F-klassen hos Gulfbolagen haft god beläggning de gånger jag har flugit med Qatar / Emirates. Det räcker med en familj med oljeschejk + 4 fruar för att fylla upp en F-kabin till exempel.
Vet också att vissa bolag försöker ta privatjet-kunderna genom att erbjuda exklusiva F-upplevelser. Alltfler bolag får inte ha kvar sina privatjet (t.ex. SCA), samtidigt som man vill ha god komfort och framförallt möjlighet till konfidentiella samtal/möten under långflygningar för sina direktörer, då kan F-klass passa bra. Ungefär som Premium Economy är för såna som inte får boka business, så är F-klass bra för såna som inte längre får flyga privatjet
Beläggningsgraden kan ju också vara kulturellt och geografiskt betingat. T.ex. har F-klassen hos Gulfbolagen haft god beläggning de gånger jag har flugit med Qatar / Emirates. Det räcker med en familj med oljeschejk + 4 fruar för att fylla upp en F-kabin till exempel.
Vet också att vissa bolag försöker ta privatjet-kunderna genom att erbjuda exklusiva F-upplevelser. Alltfler bolag får inte ha kvar sina privatjet (t.ex. SCA), samtidigt som man vill ha god komfort och framförallt möjlighet till konfidentiella samtal/möten under långflygningar för sina direktörer, då kan F-klass passa bra. Ungefär som Premium Economy är för såna som inte får boka business, så är F-klass bra för såna som inte längre får flyga privatjet