Senaste nytt

South African Airways på väg mot konkurs

ELOS

Medlem
Det brukar finnas gott om awards långt i förväg med Ethiopian. Swiss brukar också ha bra tillgång. 4 veckor före avgång kan man boka om till Lufthansa då de släpps i ganska stor mängd.
 

Gus

Medlem
Det brukar finnas gott om awards långt i förväg med Ethiopian. Swiss brukar också ha bra tillgång. 4 veckor före avgång kan man boka om till Lufthansa då de släpps i ganska stor mängd.
Nu blir det här OT. Okej, jag brukar kolla då och då för skojs skull, både med lång och kort framförhållning. Men tycker knappt aldrig jag hittar något. I och för sig letar jag efter 3 platser, helst 4. Har rest till Sydafrika en gång med south African och det var amazing (förutom skärmen som var pytteliten). Pinotage-vinet flödade och den möraste flygplansbiffen någonsin serverades! :)
 

Ricci

Medlem
Så Alitalia vann matchen mot SAA vem som var närmast göra KK men inte göra det xxx antal gånger?:rolleyes:
 

ELOS

Medlem
Det är alltid tisdagar onsdagar och torsdagar det finns plats aldrig fredag-måndag....så kolla rätt dagar
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Alf

Medlem
Jag vet inte under hur många år en del försökt räkna ut SAA. Tyvärr är det inga som har haft rätt än så länge och jag tror inte det är någon större risk framöver heller. Det ligger så stor prestige för Sydafrika att behålla sitt flygbolag. Dessutom är SAA utan tvekan det bästa flygbolaget i Afrika, både när det gäller service och säkerhet. Mat och viner är utsökta och man har en kompetent underhållsorganisation som ser till att flygplanen är i bra skick, vilket inte tillhör vanligheterna i Afrika.
 

Homer

Medlem
Jag vet inte under hur många år en del försökt räkna ut SAA. Tyvärr är det inga som har haft rätt än så länge och jag tror inte det är någon större risk framöver heller. Det ligger så stor prestige för Sydafrika att behålla sitt flygbolag. Dessutom är SAA utan tvekan det bästa flygbolaget i Afrika, både när det gäller service och säkerhet. Mat och viner är utsökta och man har en kompetent underhållsorganisation som ser till att flygplanen är i bra skick, vilket inte tillhör vanligheterna i Afrika.


För min del föredrar jag Comair som har ett minst lika omfattande nätverk inom Sydafrika som SAA, och hittills klarat sig bra utan statliga pengar.
 

pep

Medlem
Rwandair WB er ogsaa et meget fint, nyt Afrikansk produkt. SAA vinder dog med en "cutting edge" qua deres ultragode vine (selv i economy!) og deres fantastiske lounger i JNB. Hang in there, SAA, we need you!
Jeg vælger ofte JNB som hub selv om det er en omvej hvis man skal til "midt-Afrika". Det skyldes at jeg kan boltre mig i loungerne i Jo-burg og nyde udsigten ombord over de enorme skov- og savanneområder undervejs op nordpå. Okey: WB, ET, og KQ gør også jobbet, men med SAA leverer vinene og udsigten i samklang en højere synergi
 
Last edited:
Toppen