Senaste nytt

Sommarsemester 2021 - Var åker vi?

Palazzi

Medlem
Vi planerar köpa ny bil, i November-December, för nästkommande sommars resor. Vi har insett att en bil för långväga resor ger oss den flexibilitet vi kan tänkas behöva.

Med det sagt så kommer vi givetvis inte kunna resa utanför geografiska Europas gränser, men hoppas på att åtminstone nå södra Tyskland och/eller Schweiz.

Så länge den direkta färjepassagen mellan Göteborg och Kiel består så behöver vi bara förlita oss på Tyskland och Sverige, vilka den senaste tiden verkar ha haft de mest bestående direktiven.

Önskemålen är såsom nedan, och så får vi se vad som blir möjligt.
1. Locarno, Schweiz.
2. Bodensjön, Tyskland
3. Jylland, Danmark
4. Rundresa södra Sverige

Hoppas verkligen på någon av de två första, för ordentlig sommarvärme (såsom jag personligen är uppväxt med) men börjar så sakteliga vänja mig med inrikes-resandet.

Italien väntar jag med, om inte läget drastiskt förändras. Rapporterna hemifrån verkar sådär upplyftande för 2021 då utlovade statliga subventioner låtit vänta på sig. Många är oroliga för bred konkurs för turistväsendet.

Blir nog bra, om än annorlunda
 

Senator

Moderator
Nu är både flyg och boende bokat; 10 dagar på Hilton Malta i sista tredjedelen av juli.



Jag visade det hotellet [Hilton Sorrento Palace]
för Mrs. GOTBound och fick ett stort gillande. Tyvärr är vi tvungna att boka Quadruple rum eller större sviter då vi är 2+2, det fanns tyvärr inga rum tillgängliga på våra datum.

Det får bli ett besök först när vi åker utan barn eller när GOTBound Jr d.ä. är för ”stor” för att åka med på familjesemester.
En liten reflektion, och jag tog ett samtal med Sambo Senator för att få en mer rättvis bild att dela med oss till din fru

Vi är både överens att Hilton Malta som hotell upplevs som några steg upp: rummen, faciliteter som pool, utbud av mat på plats, frukost och loungeutbud. Däremot är loungen totalt underdimensionerad för antalet rum som har access. Kaotiskt upplevde vi det.

Vi uppskattade möjligheten att beställa mat i solstolen och med en då kille på 16 månader var deras pool fantastisk. Däremot brottades vi med servicen på golvet när vi behövde hjälp med barn och dyl. Hilton Sorrentos styrka är location, location, location och alla de som jobbar där. Sen känner många igen oss nu och det blir en annan känsla.

Som destination är för oss i all fall Sorrento många steg upp. Vi älskar maten, människorna, känslan i stan. Vi börjar redan i oktober året innan längta trots att vi kanske har andra resor inbokade emellan. Vi längtar till 20:e juni 2021.
 

Senator

Moderator
Vi planerar köpa ny bil, i November-December, för nästkommande sommars resor. Vi har insett att en bil för långväga resor ger oss den flexibilitet vi kan tänkas behöva.

Med det sagt så kommer vi givetvis inte kunna resa utanför geografiska Europas gränser, men hoppas på att åtminstone nå södra Tyskland och/eller Schweiz.

Så länge den direkta färjepassagen mellan Göteborg och Kiel består så behöver vi bara förlita oss på Tyskland och Sverige, vilka den senaste tiden verkar ha haft de mest bestående direktiven.

Önskemålen är såsom nedan, och så får vi se vad som blir möjligt.
1. Locarno, Schweiz.
2. Bodensjön, Tyskland
3. Jylland, Danmark
4. Rundresa södra Sverige

Hoppas verkligen på någon av de två första, för ordentlig sommarvärme (såsom jag personligen är uppväxt med) men börjar så sakteliga vänja mig med inrikes-resandet.

Italien väntar jag med, om inte läget drastiskt förändras. Rapporterna hemifrån verkar sådär upplyftande för 2021 då utlovade statliga subventioner låtit vänta på sig. Många är oroliga för bred konkurs för turistväsendet.

Blir nog bra, om än annorlunda

Bodensee är totalt underskattat. Vi var i Konstanz september 2018 en långhelg. Jag var där också när jag bodde i Tübingen 1999-2001.

6daac6eb86ec2029002b22256d72548b.jpg
 

lilly k

Medlem
Nyss hemkommen från Mallorca och planerar nästa resa dit i juni 2021. Hus, hotell och flyg bokat, allt avbokningsbart. Inte mycket turister alls där nu, de är oerhört märkta av konsekvenserna från pandemien.
 

Isaksson

Medlem
Vi hade en resa bokad till Zanzibar imorgon, men KLM & Air France avbokade resan för 3 månader sedan. Vi kommer i stället att boka Award till Zanzibar med 241 voucher, och hoppas på att kunna åka runt feb/mars 2021, beroende på vad UD kommer fram till i november. Hotell har varit super & låter oss boka om vistelsen till annat datum som vi kan återkomma med när avrådan för resa släppts.
 

J1981

Medlem
Hoppas få in en Spanienresa med ett kompisgäng i vår som blev inställd förra våren, men stora målet är att kunna komma iväg till Japan i juli/aug. Ca 2 veckor i Tokyo innan OS drar igång, sen fly staden o ev folkmassor och spendera 2v någon annanstans i japan, typ hokkaido och osaka.
 

LarsCph

Medlem
Vi planerar köpa ny bil, i November-December, för nästkommande sommars resor. Vi har insett att en bil för långväga resor ger oss den flexibilitet vi kan tänkas behöva

Vi købte præcist ny bil i år (2020) i Januar. Det viste sig meget brugbart da vi endte med at køre til Italien i Juli på 2 ugers ferie.

I 2021 er det 3 uger i USA med SAS fra København til Los Angeles i Juli/August 2021. Det var den ferie vi havde planlagt i år så nu er planlagt til 2021, håber virkelig det bliver af.
 
Toppen