Senaste nytt

Snabbrecension av Hilton Munich City

Jönsson

Medlem
Lånar en gammal tråd.

Vilket tror ni är tidseffektivast från Hilton Munich City till MUC vid rusning på morgonen? Bussen eller tåget? Eller lönar det sig med taxi? Gissar själv på tåget.
 

sembl

Medlem
Jag körde med tåget. Tog nog aldrig en taxi under mina två år. Tar inte lång tid att promemera i rask takt till stationen eller ta tuben till ostbahnhof från hilton.
 

Treo

Medlem
S-bahn S8 går ju från Marienplatz och tar ungefär en halvtimme till MUC, så ingen anledning byta vid OB.
Hiss ner från hotellobbyn till stationen.
(När du anländer gå mot Gasteigutgången).
 

011430121

Medlem
Det har gått 7 år sedan @sembl skriv det första inlägget om Hilton City och mycket har nog hänt under dessa år.

Läget
Kan inte ligga bättre om man kommer med S ban från flygplatsen, ingång direkt från stationen till Hotellet.
3 stationer från Hauptbahnhof
Incheckningen
Ingen kö tog 1 minut blev en uppgradering till Executive floor, ingen info om loungens öppet tider, inget välkomst brev
Loungen
Magert utbud, det serverades ris med någon löksky, det stod att det skulle innehålla gris, den hade nog tagit slut under julen
Har aldrig efter lunchen i skolan sätt en så oaptitlig rätt.
Det fanns tre sorter ostkex samt två olika portviner, men ingen ost!
Starksprit tre olika varianter, rödvin, vitvin och bubbelvin fanns.
2C2F760A-3CD6-4A53-B924-4C48AA724FD8.jpeg

DBB8D518-30E9-4093-898C-ACCF7CDFCD3D.jpeg


Frukosten
Åt den i restaurangen Mona, måste ha ändras sedan @Ozz var här, det kallskurna låg upplagt på en långbänk, fortfarande 1 sorts skinka, en ostbit som man själv får skära (nästa omöjligt) gravlax, salami gjord på kalkon,
det varma var äggröra, minikorvar, bacon samt omelett som fick beställas

Priset
Bokade för ca en månad sedan för 159€ bokade om till icke omboknings möjlighet på annandag jul och då blev det 109€
Kan jag tänka mig att komma tillbaka JA!
 

ulagun

Medlem
Fick mejl om bra SAS erbjudande till bl.a MUC. (Go för under 1.300 sek t.o.r.)
Tänker oss dit början december och besöka julmarknaden.
Kollat Hilton City. Hittar ingen info om loungen är öppen eller ej, Gärna övrig info om nukäget.
Brukar HHG uppgraderas, eller är det värt boka excecutive rum för 30 euro x-tra per natt två personer.?
Bra weekendpriser från 128 euro/natt för standardrum.
Någon som bott där nyligen?
 

Valley

Medlem
Fick mejl om bra SAS erbjudande till bl.a MUC. (Go för under 1.300 sek t.o.r.)
Tänker oss dit början december och besöka julmarknaden.
Kollat Hilton City. Hittar ingen info om loungen är öppen eller ej, Gärna övrig info om nukäget.
Brukar HHG uppgraderas, eller är det värt boka excecutive rum för 30 euro x-tra per natt två personer.?
Bra weekendpriser från 128 euro/natt för standardrum.
Någon som bott där nyligen?

Bott där 4 ggr. Nu var det några år sedan sist. Trevligt hotell med ok läge. Dock har jag aldrig utnyttjat lounge eller ens ätit mat där.
 
Toppen