Senaste nytt

Slut med Goodie bag för Diamond och fysiska Eurobonuskort för alla

Homer

Medlem
De gjorde samma sak med Eurobonusshoppen, införde en begränsning utan förvarning.


Varje EuroBonus-medlem kan därför för tillfället, endast använda 5000 EuroBonus-poäng/vecka i EuroBonus Shop.

SAS EuroBonus Shop
 

samet

Medlem
Rimliga åtgärder för att behålla kapitalet i bolaget så inte likviditeten helt försvinner om alla får för sig att köpa upp sina poäng.

Eurobonusshoppen, Star Alliance bokningar, GoddieBag, alla genererar de faktiska likvida kostnader för bolaget.

Rimligt att försöka rädda bolaget istället för att några besvikna och irriterade poängjägare skall få valuta för sina poäng.
 

Berglund

Medlem
Det kommer gå att beställa sitt kort manuellt om man har en status hos SAS:)
Hmm, nåja...

Sant är att det finns en funktion för sådan manuell kortbeställning på hemsidan idag. Den har funnits länge. Däremot om den kan anses fungera och om man de facto får något levererat - är en helt annan sak.

Finns flera parodiska/sorgliga historier om ett antal beställningar som, konstigt nog, verkar bli fel varje gång. Så det där med ”Det kommer gå...” får vi nog vackert vänta med att konstatera.
 

Homer

Medlem
Rimliga åtgärder för att behålla kapitalet i bolaget så inte likviditeten helt försvinner om alla får för sig att köpa upp sina poäng.

Eurobonusshoppen, Star Alliance bokningar, GoddieBag, alla genererar de faktiska likvida kostnader för bolaget.

Rimligt att försöka rädda bolaget istället för att några besvikna och irriterade poängjägare skall få valuta för sina poäng.


När de gör det nästan omöjligt att använda Eurobonuspoäng blir det även mindre
intressant för folk att använda kreditkort, webshoppingsidor och liknande som generar Eurobonuspoäng.

Sälja poäng till kreditkortsföretagen generar stora pengar även om alla flygplan står på backen.

SAS kunde åtminstone släppt fler rewardplatser i egna bolaget...
 

Skogi

Medlem
Hej! Det kommer gå att beställa sitt kort manuellt om man har en status hos SAS:)

Hmm, nåja...

Sant är att det finns en funktion för sådan manuell kortbeställning på hemsidan idag. Den har funnits länge. Däremot om den kan anses fungera och om man de facto får något levererat - är en helt annan sak.

Finns flera parodiska/sorgliga historier om ett antal beställningar som, konstigt nog, verkar bli fel varje gång. Så det där med ”Det kommer gå...” får vi nog vackert vänta med att konstatera.

Hej Robert,

Jag är medveten om att man i teorin kan beställa kort manuellt. Som @Berglund nämner är det en helt annan sak i praktiken. Har en del roliga samtal med kundtjänst i bagaget.

Tycker mest att det är synd att charmen med kort på automatik försvinner. Plötsligt bara dyker de upp i brevlådan. Medans om man beställer så försvinner ju hela överraskningen.:(

Men men, I-landsproblem.:p
 
Last edited:

Delayed

Medlem
Sant är att det finns en funktion för sådan manuell kortbeställning på hemsidan idag. Den har funnits länge. Däremot om den kan anses fungera och om man de facto får något levererat - är en helt annan sak.
Jag och fru Delayed beställde kort för kanske ett år sedan. Resultatet var över förväntan då en mindre kortlek dök upp i ett antal separata försändelser. Skulle säkert fungera perfekt som ett minimemory för treåringar.

Om detta betyder att det då fungerade är en nog en smått filosofisk diskussion...
 
Toppen