Senaste nytt

Skulle du våga åka med denna buss?

bL0m

Medlem
Hej,

Needles Eye Tunnel är en mycket smal passage där turistbussar nästintill klämmer sig igenom.

[video=youtube;po5UCZZyf54]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=po5UCZZyf54#![/video]
 

Singapore

Medlem
Haha. Coolt! :) Vågar lär man väl göra, det går ju inte överdrivet snabbt. I värsta fall fastnar väl bussen så man får knacka framrutan och klättra ut...

Tycker det är värre med de Peruanska bussarna uppe bergen som kör på lerväg utan räcken....:eek:

The most dangerous roads in the world - YouTube

Fyfan. Om man får välja så tar jag hellre bussen i Colorado (?) än att åka på de peruanska vägarna. Det är som att välja mellan förkylning eller kolera i denna bemärkelse.
 

Dr. Miles

Expert
Haha. Coolt! :) Vågar lär man väl göra, det går ju inte överdrivet snabbt. I värsta fall fastnar väl bussen så man får knacka framrutan och klättra ut...

Tycker det är värre med de Peruanska bussarna uppe bergen som kör på lerväg utan räcken....:eek:

The most dangerous roads in the world - YouTube

Ja, det var en sådan väg när jag åkte till Cuzco.
Det finns även i Kina, Indien, Pakistan som jag kan nämna...
 

bL0m

Medlem
Undrar om tunneln blivit märkbart smalare genom åren på grund av all färg som måste skrapats av passerande fordon?

Hehe, det ligger något i det du säger.

Jag misstänker att nyare modeller av bussar inte kommer kunna passera denna passage utan att få "rivmärken"...

Bussmodellen i klippet ser ju ut att ha bättre förutsättning då den har plåt på sidorna, tyvärr är detta inget jag ser på modernare bussar :)
 
Toppen