Senaste nytt

Skidräcke på AVIS - ockerpris på 2000 kr - varning

plover

Medlem
Intressant erfarenhet som jag vill dela med mig för er som eventuellt funderar på AVIS hyrbil i Alperna. I Augusti 2013 bokade jag som vanligt en kombi från Zurich. Det gick då inte att beställa skidräcke till bilen på nätet, jag har PReferred status och även SAS rabattavtal. priset för en vecka lör-lör Hämta/lämna på Zurich Airport blev 4235 SEK. När jag nyligen ringde in till kundservice i Sverige för att boka på takräcket fick jag besked om att det nu var möjligt och kostnaden för det är 400 SEK. Helt OK tyckte jag - MEN dröm om min förvåning när jag sedan fick besked om att alla ändringar i bokningen gör att det nu blir ett högre pris för bilen :) Det nya priset för bil inklusive tskidräcke skulle bli 6355 SEK - alltså mer än vad det skulle kosta att köpa ett räcke på plats och sedan kasta det! Skärpning AVIS - så här får det inte gå till. Jag vill passa på att varna eventuella AVIS kunder genom att dela med mig av denna erfarenhet. Den stackars tjänstemannen på AVIS tyckte inte heller att det var rimligt, men kunde inte göra någonting "för det låg i systemet" ..... Lycka till AVIS med den strategin
 

fly4fun

Medlem
I takt med att priserna på hyrbilar går ner, så går priserna på tillbehör upp. Jag har senaste tiden bokat bil med bilbarnstol i flera länder i Europa, där priset på bilbarnstolen i flera fall blev mångdubbelt högre mot att köpa en stol på plats. Exempelvis sittkudde hos Europcar i Alicante kostade ca 900 SEK för 2v, och samma kudde kunde köpas på Carrefour för 120 SEK.
 

plover

Medlem
Trist att du också råkat ut för det men problemet här är ju att i augusti gick det inte att boka tillbehören, nu är skidräcket tillgängligt (401 kronor till dagens kurs) och bokningsbart, men om jag går in och gör "ändra bokning" så åker också priset upp med 300 CHF, det är inte marknadsföring utan att lura kunderna. Hade de redan vid bokningstillfället i augusti annonserat att skidräcket låg på halva veckohyran hade vi aldrig handlat med AVIS. Se upp!
 

agehall

Medlem
Jag kommer att flytta mina hyror från Avis just för att jag tycker de är bland de värre med dolda avgifter. Det är trist, men så är det.
 

Tockstew

Medlem
Håller med! Hyrde av Avis på Teneriffa i somras och fick betala ca 400 kronor för barnkudde (1v). Bakåtvänd stol skulle de ha 700 för om jag minns rätt. Hutlöst.
 
Toppen