Senaste nytt

Sixt - Generella frågor

Janne V

Medlem
Hade en oplanerad hyra i veckan hos Sixt då jag lämnade bilen på verkstaden, och där fanns en Sixt-uthyrare. Hade inga tankar på att registrera det på mitt Sixt-kort. Mailade till kundtjänst och ville efterregistrera hyra till min profil och fick då nedan svar.

Sixt skrev:
Tyvärr kan vi inte koppla ihop en avslutad hyra med ett Sixt kort i efterhand.

Till min fråga, någon som lyckats bättre att efterregistrera och i så fall hur?
Hos Avis är det enkelt att göra denna process direkt på hemsidan.
 
Hade en oplanerad hyra i veckan hos Sixt då jag lämnade bilen på verkstaden, och där fanns en Sixt-uthyrare. Hade inga tankar på att registrera det på mitt Sixt-kort. Mailade till kundtjänst och ville efterregistrera hyra till min profil och fick då nedan svar.



Till min fråga, någon som lyckats bättre att efterregistrera och i så fall hur?
Hos Avis är det enkelt att göra denna process direkt på hemsidan.

Konstigt (dåligt) att dom inte kan göra de.
Jag har precis skickat in en fråga genom formuläret på deras hemsida om att få eurobonus poäng för en hyra. Jag registrerade mitt EB nummer vid bokningen som andra gånger vilket har funkat men inte den här gången, bara 500p men dom vill jag såklart ändå ha
 

Resetokig

Medlem
Blir förvirrad när Sixt inte skriver förkortningar för försäkringstilläggen. Har jag förstått det rätt att tilläggen skadeförsäkring och självriskreducering stöld ingår i Amex platinums hyrbilsförsäkring? Tips från proffsen, bör man lägga till glas och däck samt roadsine protection? Man vill ju helst slippa betala dubbelt för försäkringarna.
 

Attachments

  • Sixt.PNG
    Sixt.PNG
    119,1 KB · Visningar: 449

GOTBound

Medlem
Hur är SIXT ang. uppgraderingar på ARN för SIXT Plat. kunder?
Jag har en A-class eller motsvarande (CDMR) bokad i slutet på juli för en dag.

EK
 

Coalcandy

Medlem
Jag har precis hyrt bil av Sixt i Lausanne, Schweiz. Jag borde väl läst villkoren bättre, men tydligen ingår inte någon försäkring alls när man hyr av Sixt i Schweiz. Bokat via EuroBonuskampanjen som var nyligen. Se upp för detta om någon mer bokat på denna kampanj.
Väldigt förvånade måste jag säga...
 
Last edited:

Coalcandy

Medlem
Tack för info. Jag kikade på Sixt för en hyra i Schweiz, då de hade fria mil för den period jag tänkt. Vilket Avis inte hade.
Jag har kollat upp vad det var som gick fel. Det verkar som att CDW inte ingår när man bokar via sixt.se i Schweiz. Man måste aktivt kryssa i detta, och får då detta till ett pris om 50 kr per dag (för den bilen jag valt, kanske varierar).
När man bokar via Sixt eurobonussida verkar det däremot vara standard.
 

Resetokig

Medlem
Hej alla hjältar! Står på ett uthyrnungskontot i Italien och personalen här på Sixt hävdat att Amex försäkring (har platinum) inte fungerar i Italien. Vi ringde amex försäkringsbolag innan avresa och checkade tilläggen, men de har ju såklart stängt idag söndag. Visst ska vi inte behöva lägga till något för självrisk? Bilens värde var 32000 euro så det borde inte vara någon fara. Kan någon vänligen bekräfta?
 

palmen

Moderator
Hej alla hjältar! Står på ett uthyrnungskontot i Italien och personalen här på Sixt hävdat att Amex försäkring (har platinum) inte fungerar i Italien. Vi ringde amex försäkringsbolag innan avresa och checkade tilläggen, men de har ju såklart stängt idag söndag. Visst ska vi inte behöva lägga till något för självrisk? Bilens värde var 32000 euro så det borde inte vara någon fara. Kan någon vänligen bekräfta?
Mig veterligen finns det inget undantag för Italien. Har dock inte tillgång till villkoren just nu så jag kan dubbelkolla. @Tonton brukar ha koll på detta
 
Toppen