Senaste nytt

Sittplatskonfiguration i Austrian Airlines business class

Jacob

Medlem
Jag är om några dagar inbokad att flyga Austrian Airlines i business class och en flygning är med en Fokker 70.

Dessa flygplan har en 2-3 konfiguration i kabinen. Precis som med de flesta flygbolag i business class är mittensätet fritt på höger sida (där det är tre i rad) men när jag tittar på seat map för flygningen ser det även ut som så är fallet på vänster sida (där det är två i rad). Det ser bara ut att finnas en plats på vänster sida som man kan välja på varje rad.

Kan detta stämma? De flesta flygbolag jag kan komma på brukar inte göra detta.
 
Jag är om några dagar inbokad att flyga Austrian Airlines i business class och en flygning är med en Fokker 70.

Dessa flygplan har en 2-3 konfiguration i kabinen. Precis som med de flesta flygbolag i business class är mittensätet fritt på höger sida (där det är tre i rad) men när jag tittar på seat map för flygningen ser det även ut som så är fallet på vänster sida (där det är två i rad). Det ser bara ut att finnas en plats på vänster sida som man kan välja på varje rad.

Kan detta stämma? De flesta flygbolag jag kan komma på brukar inte göra detta.

De blockar ut den andra stolen se det serut som det bara är 1 + 2 i businessclass.. KLM gör samma om jag inte missminner mig.
 

Magino

Medlem
Stämmer att om man reser ensam ska man sattsa på en plats på vänster sidan. LH gör samma sak.
 
Har en resa bokad med LH i september på en Embraer 195. Det är en bonusresa bokad med EB och när tjejen på kundservice skulle seat'a mig och min flickvän så sade hon: "Så konstigt, ni kan inte sitta tillsammans sista biten, verkar som att det på alla sätesrader är ett säte upptaget, ni kan säkert ändra vid incheckning!". Bilden nedan och lite läsning på LH's hemsida gav svaret!

Förvirring.jpg
 

yopeyo

Medlem
Japp så är det, reste så för ett par veckor sen. De har också vänligheten att seata korsvis på vänstersidan så att du inte riskerar att personen framför fäller sitt säte på dig mitt i måltiden :D
 

Jacob

Medlem
Grymt! 01A bokat. Alltid trevligt med en egen rad. :)

De har också vänligheten att seata korsvis på vänstersidan så att du inte riskerar att personen framför fäller sitt säte på dig mitt i måltiden :D
Jag noterade det. Det var faktiskt det som gjorde mig förvirrad då man kunde välja mellan 01A eller 02C på vänster sida medan 01C och 02A inte ens fanns. Det var nästan så det kändes som en bugg i systemet.
 

ulagun

Medlem
F.ö känns och är Fokkrarna väldigt ålderstigna, vilket inte ens glad färgsättning på stolarna kan dölja.
Själv påminns jag om min ungdom med Linjeflyg BMA-SDL, och det var många år sedan ;-)
 
F.ö känns och är Fokkrarna väldigt ålderstigna, vilket inte ens glad färgsättning på stolarna kan dölja.
Själv påminns jag om min ungdom med Linjeflyg BMA-SDL, och det var många år sedan ;-)

100%. Men för bolagen är de väldigt attraktiva. Låg kostnad, bra operational och lågkostnad på typrating.
Men......jag trodde faktiskt Austrian hade sålt alla sina F70.

Råkade förövrigt (helt utan baktanke) dra det klassiska fokker skämtet igår:
ATC: "CLX XXX please find KL F70 in sight"
jag svara: "I have the little fokker in sight"........ fick från KL: "funny".
 
Toppen