Senaste nytt

Singapore Airlines utökar Singapore-Köpenhamn till 7x weekly från och med 5 jan 2020

Andrew

Medlem
Gissar att många som tar en connection i Norden väljer CPH framför ARN. Det var väl just därför SAS valde att flytta HKG-linjen till CPH.
 

palmen

Moderator
Det tror jag med. Stoppet i Moskva är inte alls kul, speciellt på hemvägen. Man hör många som klagar i gaten att aldrig mer detta stopp.
För de som ska till Stockholm eller norrut i landet, hur klagar de när de trycks ner i ett mittsäte i go på en narrowboddy efter stopp i Köpenhamn istället för att sitta kvar i sin Business stol?

Med tanke på det ni beskriver, vilket jag kan hålla med om, tror jag inte SIA skulle vara så intresserade av en direktlinje från ARN. Då kommer man ju att konkurrera med sej själva och det är ju inte så lyckat. För mej som bor i Östergötland är valet enkelt. Tåg (X2000) direkt till CPH och ingen flygskatt. Insparad flygskatt täcker tågkostnaden.
Är det inte dyrare att starta i Köpenhamn än Stockholm? Även om flygskatten tar ut tågbiljetter så brukar ju flygbiljetterna vara någon tusenlapp dyrare från Köpenhamn?
 

bankb

Medlem
För de som ska till Stockholm eller norrut i landet, hur klagar de när de trycks ner i ett mittsäte i go på en narrowboddy efter stopp i Köpenhamn istället för att sitta kvar i sin Business stol?


Är det inte dyrare att starta i Köpenhamn än Stockholm? Även om flygskatten tar ut tågbiljetter så brukar ju flygbiljetterna vara någon tusenlapp dyrare från Köpenhamn?

När jag kollat så har det varit avsevärt mycket dyrare att flyga från CPH, 30-40% i många fall.
 

Fredrik

Medlem
Jag tror att en del av de som klagar inte har så mycket egen erfarenhet av hur det är att byta på de ställena utan fokuserar på vad de känner till, dvs transfern i Moskva.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

pep

Medlem
... dyrare att starta i Köpenhamn än Stockholm? Även om flygskatten tar ut tågbiljetter så brukar ju flygbiljetterna vara någon tusenlapp dyrare från Köpenhamn?
.... så har det varit avsevärt mycket dyrare att flyga från CPH, 30-40% i många fall.
Nej, det var for 10-20 aar siden. Og selv da var forskellen normalt hoejst 10-15% Nu er forskellen marginal og CPH kan vaere billigst.
 

Canadien

Medlem
Nej, det var for 10-20 aar siden. Og selv da var forskellen normalt hoejst 10-15% Nu er forskellen marginal og CPH kan vaere billigst.

Nej, nedan är normalpris Business med SQ, och alltså inte ett speciellt cherrypickat datum utan normalfare.

Från ARN 21,265 SEK
Från CPH (20,270 DKK) 28,797 SEK

SmartSelect_20190706-165353_Chrome.jpg



SmartSelect_20190706-165555_Chrome.jpg
 
Toppen