Senaste nytt

Singapore Airlines 777-200 i business. Bu eller bä?

Vänner!

Letar nu efter ny tripp till Singapore med hustrun. Tanken är nästa september, och jag har hittat en sträcka CPH-IST-SIN med SQ i C. Dessvärre verkar det som om de flyger med 777-200 från IST, och den recension jag hittade var inget vidare. Någon som har erfarenhet av 772 stolarna och kabinen?

Andra tips på bra sträckor tas tacksamt emot (har ca 140k EB-poäng i nuläget och är EBD om det är relevant)

Anders
 

Dr. Miles

Expert
Singapore Airlines Buiness class: Boeing 777-200 och på Airbus A330:
singapore-airlines-business-sin-pek_23-jpg.15092

singapore-airlines-business-sin-pek_09-jpg.15091

(Foto: Dr. Miles)

Stolarna blir inte 180 graders säng när den är i sängläge. De är angled lie-flat stolar.
 
Det är väl samma som från Köpenhamn och ska väl vara riktigt stora säten om jag kommer ihåg rätt (om det är den med business som har säten 1-2-1)
Köpenhamn till Singapore, Singapore Airlines | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Och en gammal recension
Singapore Airlines uppgraderar flygplan på Köpenhamnsrutten - BusinessClass.se

Flyger de inte med 777-300ER från CPH? Har åkt den i ekonomi och vill minnas att det inte är 772.
 

Ricci

Medlem
Från mitten av aug så flyger SQ från CPH med 777-300ER. 1-2-1, den gamla 777-200ER hade också 1-2-1 i C.
 

palmen

Moderator
Flyger de inte med 777-300ER från CPH? Har åkt den i ekonomi och vill minnas att det inte är 772.
Jo de har bytt till 777-300ER nu, tidigare var det dock 777-200ER med 1-2-1 config.
Ingen aning om det är samma config från Istanbul så det kan vara värt att titta upp om det är viktigt med just dessa säten.
 
Jo de har bytt till 777-300ER nu, tidigare var det dock 777-200ER med 1-2-1 config.
Ingen aning om det är samma config från Istanbul så det kan vara värt att titta upp om det är viktigt med just dessa säten.

Tittade på Seatguru, men det finns ju 4 olika 772 versioner så inte lätt att veta. Har lagt en fråga på deras FB-sida, avvaktar svar från dem.
 

palmen

Moderator
Tittade på Seatguru, men det finns ju 4 olika 772 versioner så inte lätt att veta. Har lagt en fråga på deras FB-sida, avvaktar svar från dem.
Varför inte bara göra en provbokning och välja säten online för att se vad det är eller titta i Expertflyer där seat configuration också visas?
 

palmen

Moderator
Random datum som jag tittade på visade 2-3-2 i business från Istanbul, men de har ju även 77W vissa dagar så du får nog titta just din specifika flygning för att se vad det är för config.
 

Senator

Moderator
Singapore Airlines: "the devil is in the details"

B777-200ER är long-haul
B777-200 är regionalt
B777-300 är regionalt (som ibland verkar inkludera Australien)
B777-300ER är long-haul

B777-200ER har samma produkt som B777-300ER som jag flög i natt. En grym business class produkt.

Som vanligt rekommenderar jag flygbolagens egna sidor:
The Singapore Airlines fleet – your travel experience redefined.

Det du letar efter är flygplan med 1 - 2 - 1 seating i business
 
Toppen