Senaste nytt

Silk Air integreres fuldtud i Singapore Airlines

chazzie

Medlem
Spännande! SilkAir är väl det bolag som flyger mellan lite mer obskyra destinationer i Australien och Sydostasien, som t.ex. Darwin.
 
Härligt, då kan man flyga Singapore Airlines hela vägen och tjäna poäng, och dessutom nyttja eventuella förmåner. Och Thai Smile inlemmades också i Star Alliance nyligen som connecting partner, så det blev ju bättre för alla som vill åka Star Alliance i Sydostasien.
 

Senator

Moderator
Det här är en lite "gammal nyhet" men som dock inte har fått det den förtjänar, nämligen det som @pep nu har gjort med en egen tråd.

Det verkar som att detta nu påskyndas lite och intressant med ombordprodukten på en B737-800 som beskrivs här:
Singapore Airlines will start flying Boeing 737s in early 2021 - Executive Traveller

Jag tror jag flög SilkAir mellan SIN-KUL typ 2009, helt ok. Det går att redan boka SilkAir med Miles & More, dock inte SAS EuroBonus. Detta blir kanon från SIN till lite tunnare destinationer.
 

Ricci

Medlem
Det här är en lite "gammal nyhet" men som dock inte har fått det den förtjänar, nämligen det som @pep nu har gjort med en egen tråd.

Det verkar som att detta nu påskyndas lite och intressant med ombordprodukten på en B737-800 som beskrivs här:
Singapore Airlines will start flying Boeing 737s in early 2021 - Executive Traveller

Jag tror jag flög SilkAir mellan SIN-KUL typ 2009, helt ok. Det går att redan boka SilkAir med Miles & More, dock inte SAS EuroBonus. Detta blir kanon från SIN till lite tunnare destinationer.
Som *G lär du väl nu få tillgång till lounge med flyg i Economy med Silkair?
 

Senator

Moderator
Som *G lär du väl nu få tillgång till lounge med flyg i Economy med Silkair?

Min uppfattning är att så länge det flygs under MI-prefix så nej. Men när det flyttas till SQ-prefix som ”operating carrier” är svaret ja. Mao SilkAir blir aldrig Star Alliance medlem eller ”Connecting Partner”.
 

pep

Medlem
Har floejet en del med dem isaer til/fra Chiang Mai og til/fra Danang samt destinationer i Indonesien og Malaysia. Ofte Fokker maskiner i 1 x 2 configuration. Udmaerket selskab, fuld service i economy og rigtige business class saeder paa de "store fly".
 
Toppen