Senaste nytt

Senator testar Stockholmshotell under våren 2021

Senator

Moderator
Vänner,

Efter några snyfthistorier hemma i Casa De Senator om hur mycket jag saknar mitt affärsresande så har jag fått accept på att från och med idag denna 11:e mars så kommer jag varannan torsdag lämna Mini-Senator på förskolan i Åkersberga kl. 08:30 innan jag åker in till stan och bor på hotell. Jag skall vara hemma till vår fredagsmiddag på stan kl. 17:30 :)

Jag kommer skriva lite om dessa vistelser. Jag kommer fokusera på:
** Mindre hotell, nödvändigtvis inte tjäna poäng/status (OMG! Gulp! "vad säger han”)
** Vissa som jag har på min bucket list
** Jag skannar efter bra erbjudanden med paket (tidig/sen in- och utcheckning, middag, spa, gym, uppgraderingar)
** Helst innanför tullarna

Jag har börjat med etta på min bucket list där jag nu befinner mig med en kopp kaffe. Så långt en skön start. Nu skall jag iväg några timmar men återkommer med detaljer under dagen.
 
Last edited:

Osten

Medlem
Kan det vara så att kaffet intas i vardagsrummet på "Ett hem"? Brukar vara etta på det flestas bucket list när det gäller hotell i Stockholm. ;)

Ser framemot kommande skriverier! :)
 

flum

Medlem
Spännande - jag har ju snart bott på, vad som känns som, alla hotell av värde i Stockholm. Ska bli spännande att höra vad du tycker.

Gäller dealen ända till maj så du hinner prova Villa Dagmar?
 

Senator

Moderator
Bakom denna massiva dörr är en fantastisk oas:

CFC1B691-EF5F-47CB-9A7E-9301CAF964DD.jpeg


Nu sitter jag här också jobbar ett par timmar

28BC5E81-5C8E-49DB-BDE5-7DEFF72A6DEE.jpeg
 

Senator

Moderator
Kan det vara så att kaffet intas i vardagsrummet på "Ett hem"? Brukar vara etta på det flestas bucket list när det gäller hotell i Stockholm. ;)

Ser framemot kommande skriverier! :)


Där har vi mycket riktigt dagens vinnare. Jag befinner mig just nu i min Junior Suite (uppgraderat) på Ett Hem på Östermalm.

En riktig pärla så långt. Bokat via Luxury Hotels | Virtuoso | Virtuoso med följande förmåner:
Virtuoso Amenities
For 2021:

  • Upgrade at time of arrival, subject to availability
  • Complimentary Daily Full breakfast for two per bedroom
  • $100 USD equivalent Food & Beverage credit to be utilized during stay (not combinable, no cash value if not redeemed in full)
  • Complimentary Wi-Fi
  • Early check-in/late check-out, subject to availability
Jag hade bokat det billigaste Double Room, men fick rummet 12:30 redan med en uppgradering till Junior Suite. Mycket nöjd så långt. Jag skall testa gymmet innan jag skall på middag kl. 18:00. Vi får se hur långt $100 eller ca 850kr räcker ;)
 

Senator

Moderator
Hur var resten av middagen @Senator? :)

Ja vad skall jag svara på den frågan? Service och "ambience" helt i min smak. Älskade detta långbord vid köket. Konceptet där allt var en överraskning för mig och köket + sommelier bestämmer vad som kommer ut. Det finns alltid risker med sådant upplägg.

Ett par rätter var riktiga homeruns, drycken som matchade var topp. Vissa rätter var väldigt bra, men kanske inte något jag skulle beställa från a la carte. Minnesvärt helt klart. Låt mig fundera över natten. Stället och servicen är 10/10. Det andra behöver en reflektion.
 
Last edited:
Toppen