Senaste nytt

[Semi Live] GOTBound & Mrs. GOTBound; LHR via ARN

GOTBound

Medlem
Introduktion:
Jag och Mrs. GOTBound bjuder i till att följa med under vår weekend-resa till London.
Dagens rutt är GOT-(Go)ARN-(Plus)LHR med SAS, premiär för Mrs. GOTBound att flyga Plus och första gången för mig sedan 2015. Plus biljetten är Go uppgraderad med Eurobonuspoäng från webportalen sam topp-up med konverterade AMEX poäng.

Nu kör vi:
Vi lämnade hemmet vid halv-tio tiden och en knapp halvtimme senare parkerade vi på P4 @GOT samt var efter några minuter inne i terminalen, kön till säkerhetskontrollen började vid rulltrappan, AMEX plat guld värt (pun intended).

Nu sitter jag och Mrs.GOTBound och jobbar i Vinga loungen, jag sitter i ett av båsen så samkväm blir det inte än ;). Frukosten var fortfarande framme när vi kom in till loungen strax efter kl 10 och är fortfarande framdukad as we speak.

Enligt tidtabellen landar vi på T4 kl 13:50 och flyger vidare från T5F kl 15:25, förhoppningsvis blir det premiär för oss på Pontus idag, jag har tidigare postat inlägg i lämpliga trådar om tidsåtgång och om det är feasable med ett besök på Pontus... spänningen är olidlig nu när denna plan snart skall sättas i verket.

* Bonus, dagens "dryg-spaning"; när jag kom fram till säkerhetskontrollen så sa jag till mina kollegor som jag hade i telefonen att jag ringer tillbaka till mötet om en stund då jag skall passera säkerhetskontrollen. Personen framför mig i kön packar då upp sina Airpods och ringer ett totalt meningslöst samtal under tiden han går igenom, som han avslutar så fort han är igenom säkerhetskontrollen... jaha, du har Airpods du, nu vet jag :rolleyes:

EK
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
145C46FA-91F1-4A41-8224-A7F4DF5A08CC.jpeg

Lunch @Vinga Lounge; champinjonsoppa och knäckebröd, ingen ”fika” än utan Cola Zero glaset. I loungen finns även en helt ok salladsbar samt snackshörna med två sorters chips, rostade majskorn samt något jag inte sett tidigare här; nachochips (fredags taco?).

EK
 

GOTBound

Medlem
Det ser just nu inte så ljust är Pontus planen. Boarding har inte börjat och ankommande flygplans passagerare har precis börjat urlasta flygplanet och pågår fortfarande. Avgång är fortfarande 12:55 enligt displayerna vid gaten.

EK
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
Boarding påbörjad, idag styrs Priority boarding ordentligt av gate personalen, ingen utan rätt status eller biljett släpps förbi i spärrarna och flertalet passagerare avisas bestämt. Prio-boarding passagerna får dock vänta i fållan då själva boardingen ut till jet-bridgen inte påbörjats

Vi andra står snällt och väntar på vår tur.

EK
 
Toppen