Senaste nytt

Scandic-rum för 450kr i aug/sep - måste bokas 20 augusti

Haha en varning bara. Jag var tydligen inte första gästen i Malmö som bokat det här erbjudandet i helgen. Vid incheck fick jag veta att "det är fullbokat på frukosten och jag ser du har bokat det billiga priset så därför erbjuder vi en frukostbox". Sen vid diskussion bara stenhård hänvisning till coronaregler... Suck.
 

Isak21

Medlem
Well då bryter dom sitt eget avtal. Står supertydligt ju. Reklamera / eskalera. Det spelar ingen roll att det är billigt, de har satt villkoren, för bokningen. Det är deras problem och inte ditt att det är ”fullbokat” till frukosten.

Villkor i bokningsbekräftelse:
  • Frukostbuffé ingår
 
Well då bryter dom sitt eget avtal. Står supertydligt ju. Reklamera / eskalera. Det spelar ingen roll att det är billigt, de har satt villkoren, för bokningen. Det är deras problem och inte ditt att det är ”fullbokat” till frukosten.

Villkor i bokningsbekräftelse:
  • Frukostbuffé ingår
Jag försökte, men orka stå och tjafsa en fredag kl 21.
 
Haha en varning bara. Jag var tydligen inte första gästen i Malmö som bokat det här erbjudandet i helgen. Vid incheck fick jag veta att "det är fullbokat på frukosten och jag ser du har bokat det billiga priset så därför erbjuder vi en frukostbox". Sen vid diskussion bara stenhård hänvisning till coronaregler... Suck.
Såklart var det inga problem att smita in vid 07.00 och hämta sig en frukostbricka med riktig mat. Dock var det kö till utlämningen av frukostlådor när jag gick, haha.
 

WongHauw

Medlem
Inte bubbelpool, utan en simbassäng. Så?
Sorry, fliker en månad senare med det här men när jag jobbade på Scandic så fanns det simbassäng på Star Sollentuna, Infra City och även Kungens Kurva vill jag minnas. Inga trevliga lägen för en cityweekend alltså ;)

Ett flertal gånger fick vi samtal om utomstående kunde komma och simma i poolen men det var bara för boende gäster. Ibland hände det dock att bassängen kunde inte brukas/det var dags för underhåll…något som verkligen gladde familjer som bokat hotellet bara så att barnen fick simma :rolleyes:

Downtown Camper hade/har en spaavdelning där inträdet inte ingår i rumspriset men vet inte om de har en riktig bassäng eller ej.

Edit 1: Alla Scandic-hotell i Sverige med någon slags pool: Facebook

Några år sedan var 450 kr (eller motsvarande summa i lokal valuta) personalpriset för ett standardrum per natt.

Edit 357: Mennnnn varförrrr står det Facebook vid min länk till scandichotels.se/filters/sverige/pool :mad:
 
Last edited:
Toppen