Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

Calle S

Ny medlem
Toppen för snabbt svar! Jag pendlar mellan 3 och top idag och bor mest på innerstadshotell i Stockholm så kanske då att baspoängsmodellen kan kicka in för en fastare placering på top/4, det hade varit fint.

Tyvärr måste jag säga att försämringen av kupongerna, att det inte får köpas snacks och godis för är mycket dåligt. Detta har varit Scandic Friends Unique Selling Point, USP och faktiskt satt guldkant på varje övernattning. Man har kunnat plocka med sig några godispåsar eller choklad att ha senare under resan eller ta med hem som belöning till ungarna om dom skött sig och till frugan som dragit lasset när man varit borta ;).
 

Konto93

Medlem
Toppen för snabbt svar! Jag pendlar mellan 3 och top idag och bor mest på innerstadshotell i Stockholm så kanske då att baspoängsmodellen kan kicka in för en fastare placering på top/4, det hade varit fint.

Tyvärr måste jag säga att försämringen av kupongerna, att det inte får köpas snacks och godis för är mycket dåligt. Detta har varit Scandic Friends Unique Selling Point, USP och faktiskt satt guldkant på varje övernattning. Man har kunnat plocka med sig några godispåsar eller choklad att ha senare under resan eller ta med hem som belöning till ungarna om dom skött sig och till frugan som dragit lasset när man varit borta ;).

Förmodligen svårt för dig att ha koll nu men för nya TOP kommer det krävas att du spenderar > 60k/år (förutsatt att du nu är third då det är högre multiplikator). Så om du vet ca hur mycket du spenderar på Scandic per år och drar av momsen (12% för hotell och 25% för mat) så kan du få ett hum. Det är alltså spend som gäller, så om man betalar en del av restaurangnotan med voucher räknas inte vouchervärdet i spenden utan bara det du betalar. Tröskeln för 3rd kommer ligga på 15k/år.
 

Calle S

Ny medlem
OK, ja med nuvarande resmönster blir det nog lite kärvt. Kan tänka mig jag ligger på 40-45 efter moms avdraget. Men mina uppdrag kan ändras så kanske framöver?
 
Har jag fattat detta rätt. Har dom tänkt till här. 15k per år kan ju vara ca 10nätter för 3rd då det ofta är svårt att komma under 1500kr/natt. Ok kanske 11 nätter med tanke på moms och beroende på restaurangnota.
 

Konto93

Medlem
Nivån för 3rd floor har sänkts en del, från 25 nätter till 15 nu. Nivåerna för poäng blir:

2nd: 12 000 p
3rd: 37 000 p
Top: 150 000 p

För 1st och 2nd är 1kr = 2poäng och för 3rd och Top är 1kr = 2,5 poäng.
 

maswan

Medlem
Man kan kvalificera med poäng eller nätter, om du bor på dyrare rum och äter i restaurangen bör du komma du upp snabbare med poängen än nätter. Nivåerna är som sagt 5,15,45 nätter så nivån för nuvarande 3rdfloor har sänkts med 10 nätter. Allt som du lägger på rummet kommer sen att bli poäng. Moms dras av och externa tjänster ger inte poäng t.ex tvättservice eller garage som inte är hotellets.
Några förbättringar är att 2 for 1 gäller alla nivåerna förutom bas. Från 3rd floor gäller: tillgång till gym även när man inte bor, late check out upon availability och room upgrade upgrade upon availability. Sen handlar det framförallt om att det blir mycket flexiblare med vad du kan göra med poäng även om detta fortfarande bearbetas och det finns delar som kommer längre fram.

Tack för förtydligandet/upprepandet, med de här förändringarna så går jag nog subjektivt lite plus på det hela, även om jag kommer att sakna att checka ut en chokladkaka. På ca 22+-5 nätter per år så hamnar jag stadigt på 3rd istället för att pendla mellan 2nd och 3rd, och uppgradering/gymaccess är saker som jag nog kommer att uppskatta.

Hmm. Ingår pool i "gym när man inte bor"? Och är det bara mig personligen eller kan jag ta med en gäst ibland?
 

011430121

Medlem
Några förbättringar är att 2 for 1 gäller alla nivåerna förutom bas. F.
Har halkat ner till 2. När jag bokade ett dubbel rum glömde jag att fylla i 2 personer, gjorde en ny bokning och noterade 2 personer vips blev rummet 250DKR dyrare, skulle jag ha behållt 1person men dyka upp 2 st vid incheckningen, för att få 2-4-1, vi har företagsavtal med Scandic kan det bero på det?
 

Konto93

Medlem
Har halkat ner till 2. När jag bokade ett dubbel rum glömde jag att fylla i 2 personer, gjorde en ny bokning och noterade 2 personer vips blev rummet 250DKR dyrare, skulle jag ha behållt 1person men dyka upp 2 st vid incheckningen, för att få 2-4-1, vi har företagsavtal med Scandic kan det bero på det?

Det är bara att säga det när du checkar in så ska dem dra av tillägget!
 
Toppen