Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

Lasse6

Medlem
Schysst att du tar dig tid att svara på alla frågor @Konto93, det uppskattas. Tack!

Ja det är trevligt!

En till fråga.

Idag kan man ju spara värdecheckarna vid flerdagsvistelser och använda flera vid ett o samma tillfälle eller sätta upp notorna på rummet och lämna värdecheckarna vid utcheckning, kommer detta att förändras på något sätt?

Detta är ju fördelen med Scandic jmf med t.ex Nordicchoice där de flesta hotell enbart accepterar checken för innevarande dags datum.
 

Konto93

Medlem
Ja det är trevligt!

En till fråga.

Idag kan man ju spara värdecheckarna vid flerdagsvistelser och använda flera vid ett o samma tillfälle eller sätta upp notorna på rummet och lämna värdecheckarna vid utcheckning, kommer detta att förändras på något sätt?

Detta är ju fördelen med Scandic jmf med t.ex Nordicchoice där de flesta hotell enbart accepterar checken för innevarande dags datum.

Det blir ingen förändring där och inte heller på valören man får per nivå. Regeln enligt manualen är (och har varit innan) att man högst får samla på sig 5 chechar och sedan betala med dem i t.ex restaurangen. Däremot är mitt tips att sätta upp allt på rummet och sedan ge checkarna vid utcheck. Har aldrig varit med om att det inte är ok att betala med fler än 5 checkar.

Schysst att du tar dig tid att svara på alla frågor @Konto93, det uppskattas. Tack!

Jag har mest läst här i forumet så det är kul att kunna bidra också!
 

Lasse6

Medlem
Det blir ingen förändring där och inte heller på valören man får per nivå. Regeln enligt manualen är (och har varit innan) att man högst får samla på sig 5 chechar och sedan betala med dem i t.ex restaurangen. Däremot är mitt tips att sätta upp allt på rummet och sedan ge checkarna vid utcheck. Har aldrig varit med om att det inte är ok att betala med fler än 5 checkar.



Jag har mest läst här i forumet så det är kul att kunna bidra också!

Tack för info!

Som sagt en av de stora fördelarna!

Jag har betalt med upp till 8 checkar utan problem (senast i somras)
 

Konto93

Medlem
Dem flesta profilerna är migrerade och det verkar som att kravet för nya nivån ligger på ca. 85 nätter/år. En annan förmån som försvinner är den fysiska tidningen (enligt mig ingen större förlust), frukosttidningar ska finnas kvar dock.
 

Calle S

Ny medlem
Tack för dina svar Konto93, det är uppskattat :)
Har du någon känsla för hur de nya nivåerna kommer landa? Är det baserat på ackumulerad kostnad för rummen, alltså att det krävs färre övernattningar för att stiga i nivåerna om man bor på dyrare hotell/rum eller kommer det fortsatt bara att handla om antal nätter?
Och finns det någon förbättring att se fram mot för de av oss som inte landar på den nya högsta nivån?

/Calle
 

Konto93

Medlem
Tack för dina svar Konto93, det är uppskattat :)
Har du någon känsla för hur de nya nivåerna kommer landa? Är det baserat på ackumulerad kostnad för rummen, alltså att det krävs färre övernattningar för att stiga i nivåerna om man bor på dyrare hotell/rum eller kommer det fortsatt bara att handla om antal nätter?
Och finns det någon förbättring att se fram mot för de av oss som inte landar på den nya högsta nivån?

/Calle

Man kan kvalificera med poäng eller nätter, om du bor på dyrare rum och äter i restaurangen bör du komma du upp snabbare med poängen än nätter. Nivåerna är som sagt 5,15,45 nätter så nivån för nuvarande 3rdfloor har sänkts med 10 nätter. Allt som du lägger på rummet kommer sen att bli poäng. Moms dras av och externa tjänster ger inte poäng t.ex tvättservice eller garage som inte är hotellets.
Några förbättringar är att 2 for 1 gäller alla nivåerna förutom bas. Från 3rd floor gäller: tillgång till gym även när man inte bor, late check out upon availability och room upgrade upgrade upon availability. Sen handlar det framförallt om att det blir mycket flexiblare med vad du kan göra med poäng även om detta fortfarande bearbetas och det finns delar som kommer längre fram.
 
Toppen