Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

Lasse6

Medlem
En annan förändring verkar vara att reglerna för vad värdecheckarna kan användas till ändras ännu en gång, i a f lämnades sådan information ut på det Scandic jag bodde på nu i veckan, visserligen bara på engelska men ändå.
Om jag översatt det hela rätt så kommer dem från den 23:e endast att gälla för mat och dryck i restaurangen/baren/shopen.
Inte för annat tilltugg i bar eller shop som nötter, chips, godis etc.
 

maswan

Medlem
En annan förändring verkar vara att reglerna för vad värdecheckarna kan användas till ändras ännu en gång, i a f lämnades sådan information ut på det Scandic jag bodde på nu i veckan, visserligen bara på engelska men ändå.
Om jag översatt det hela rätt så kommer dem från den 23:e endast att gälla för mat och dryck i restaurangen/baren/shopen.
Inte för annat tilltugg i bar eller shop som nötter, chips, godis etc.

Oj, för mig så skulle det vara en enorm försämring, det är just värdecheckarna i shopen som jag får ut det mesta värdet av scandics program (studsar mellan 2nd och 3rd floor idag, beroende på hur många scandicnätter det blir just det året).
 

simeo

Medlem
Oj, för mig så skulle det vara en enorm försämring, det är just värdecheckarna i shopen som jag får ut det mesta värdet av scandics program (studsar mellan 2nd och 3rd floor idag, beroende på hur många scandicnätter det blir just det året).
Håller helt med. Kommer oftast så sent till hotellet att det är ointressant att använda dem i restaurang. Att kunna plocka ut en lunchmacka + dryck och ev. chokladkaka på morgonen när man lämnar hotellet har dock varit guld värt. Utan det kan jag lika gärna välja ett hotell där jag är statuslös.
 

Lasse6

Medlem
Håller helt med. Kommer oftast så sent till hotellet att det är ointressant att använda dem i restaurang. Att kunna plocka ut en lunchmacka + dryck och ev. chokladkaka på morgonen när man lämnar hotellet har dock varit guld värt. Utan det kan jag lika gärna välja ett hotell där jag är statuslös.

Just chokladkakan får du nog skippa då om informationen är korrekt.

Men sedan kommer det nog att hanteras olika lokalt när det gäller välkända kunder, själv hade jag inga problem med de regler som gällde i en forntid vad gäller dryck och sådant utan att man åt samtidigt, eller de regler som kom efter dem (som liknar dem som tydligen ska börja gälla nu)
Så länge man tar det på rumsnotan har jag aldrig nekats att delbetala med värdecheckar på hotell där man varit känd, däremot på andra.
 

henrik l

Medlem
Jag har ingen källa på detta men förmodligen blir det oförändrat:
Amex platinum: Matchas mot 3rd floor som nu kommer heta 3rd level
Axex centurion: Matchas mot Topfloor som nu kommer heta Top level

Det fanns en drive för något år sedan då man kunde matcha ett Svart SJ-prio mot 3:rd floor, ingen officiell förmån. Står det något om SJ-prio i manualen, förutom det som gäller nu?
 

maswan

Medlem
Håller helt med. Kommer oftast så sent till hotellet att det är ointressant att använda dem i restaurang. Att kunna plocka ut en lunchmacka + dryck och ev. chokladkaka på morgonen när man lämnar hotellet har dock varit guld värt. Utan det kan jag lika gärna välja ett hotell där jag är statuslös.

Precis samma situation här, en övernattning där jag anländer sent och sedan plockar jag med mig lite fika vid utcheckningen. För min del så har ju det här varit den stora skillnaden i bonusprogrammet mot nordic choice, att på scandic kan jag ju få ut något av kupongerna.
 

Konto93

Medlem
Det fanns en drive för något år sedan då man kunde matcha ett Svart SJ-prio mot 3:rd floor, ingen officiell förmån. Står det något om SJ-prio i manualen, förutom det som gäller nu?

Det står inget om det, manualen är dock fortfarande under bearbetning.

Det som inte kommer att gå att använda checkarna för är: chips, nötter, glass, godis. Det innebär i princip att dem kommer bara att gälla för mat, sandwich, sallader, fika... Det kommer fortfarande vara ok att betala öl/vin med checkarna. Innan var det lite olika regler beroende på vilket land men nu ska det gälla samma för alla.
 

maswan

Medlem
Ah, OK. Samma regler som Danmark/Finland då? Det är väl OK, även om det är en nedgradering från tidigare.
 
Toppen