Scandic - Nytt medlemsprogram

Diskussion i 'Skandinaviske hotelkæder' startet af Ricci, 10 Januar 2018.

1. varva77

varva77 Medlem

Mycket oklart, visst kanske dyr förmån men har de råd att särskilja sig så mycket? Har inte så bra koll på svenska hotellmarknaden senaste åren men har inte "alla" konkurrenter vouchersystem (Best Western, Choice (förutom Comfort), Elite, First? Denna förmån tror jag är extra viktig just i Sverige som har dyra restaurangpriser, extremt lågt traktamente i kombination med ingen expense kultur. Utnyttjandet av vouchern måste också driva merförsäljning i form av dryck,ytterligare mat, sällskap utan status som äter med kollega som annars skulle gått ut etc som ger en del tillbaka.

Berglund, M.K, Jönsson og yderligere 1 synes godt om dette.
  2. 011430121

011430121 Medlem

By:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    @jonten bacon har jag fått de senast gångerna, men minfavorit på frukosten är några prinskorvar, de senaste gångerna har det varit kyckling prinskorvar vilket jag bojkottar.
    Checken räckte till 3 stycken Cola Zero jag är Lavel 3 då fick man 100kr
    En fördel fortfarande med Scandic är att vissa hotell startar frukosten 06,00, Europa i Göteborg har flyttat tillbaka till 06,30

Har om två veckor bokat bokat tre nätter på Scandic Triangeln i Malmö, kommer nog för första gången boka Choice i stället, har aldrig bott hos dem, förutom konferenser på Arlanda stad och på det nya vid Arlanda flygplats.
    Har Guld på Choice efter ha läst här på BC hur man fixar det.

lillemannen, Ricci og Berglund synes godt om dette.
  3. Ricci

Ricci Medlem

By:
    CPH/Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
    Mitt intresse att behålla någon status just nu är rätt låg med Scandic...

011430121 og lillemannen synes godt om dette.
  4. M.K

M.K Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu har inte jag använt mig av Scandic speciellt ofta på lång tid. De få, max fyra, fem nätter jag tvingas till per år då konkurrenter saknas där krediteras till EuroBonus.

Oavsett detta en kommenterar då jag fascineras över att ”bean counters” gång på gång lyckas förstöra business i en bransch som till stor del lever på lojalitet. Ett ge och ta med oss kunder. Gång efter gång har jag själv agerat direkt då andra program försämrat, kanske små, men ändå betydelsefulla förmåner för mig som medlem.

Lojalitet tar ändå lite tid att möjligtvis återskapa då kunderna som flytt kanske trivs bra i nya program.

Faschinerande som sagt att detta fortsätter gång på gång utan någon som helst synlig dialog eller konsekvensanalys innan.

5. Onelifetolive

Onelifetolive Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, och inte bara det.
    Om man har t.ex Red level och lämnar Scandic, ska det MYCKET till för att man ska orka jobba sig upp 85 nätter igen, för att återfå sin status.
    Jag själv kommer definitivt inte göra det.
    Då finns det som sagt andra kedjor att vara lojal mot istället.

6. Scandic No. 25 i Göteborg bjöd på "lant bacon" till frukost i veckan.
    Bättre än ingen bacon.

7. flierman

flierman Medlem

By:
    OSD
    Land:
    Sverige Sverige
    Får man baspoäng på Scandic med deras MasterCard? Dvs som på SJ där man kan handla sig till svart.

8. nrdbck

nrdbck Medlem

By:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Vouchers kommer tillbaka. Från mitten av januari enligt telefonsamtal från Scandic. Trevligt, men för sent för min egen del som bytt till annat program.

varva77, Magnus Boström, Marcusen og yderligere 1 synes godt om dette.
  9. John Rambo

John Rambo Medlem

By:
    Region Syd
    Land:
    Sverige Sverige
    Intressant och välbehövligt, men samma sak för min del; NC hanterade denna kris bättre än Scandic.

nrdbck synes godt om dette.
  10. Marcusen

Marcusen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skönt för oss som är på ”avtal” med Scandic... :)

nrdbck og John Rambo synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!