Senaste nytt

Scandic - Nekades restaurangrabatt då jag ej visade medlemskortet

Är detta rimligt gjort av hotellet?

  • Ja.

    Votes: 18 52,9%
  • Nej.

    Votes: 16 47,1%

  • Total voters
    34

rob74

Medlem
Verkar vara lite olika. I Australien så drogs rabatten på Radisson vid utcheckning. Kortet la de in vid incheckning och sedan behövde jag inte visa det i restaurangen.
Scandic har jag dock ingen erfarenhet av ännu.
 
Fel gjort utav receptionisten. Utan tvekan. Då jag jobbade i receptionen på ett utav våra Scandic hotell var det inga problem att dra rabatten vid utcheck. Den rabatt som dras i restaurangens kassasystem kan även dras i det system som receptionene jobbar i. Låt mig dubbelkolla och återkomma med ett 100% säkert svar. Om det är som jag tror så tycker jag att du ska ta kontakt med det aktuella hotellet och be dem kreditera. Dock upp till dig om du känner att det är värt besväret. Precis som för t ex. Choice och Elite så är Scandic Friends medlemmar bland de viktigaste gästerna som Scandic har då de/ni visar en stor lojalitet genom att återkomma till något utav våra hotell
 

Stefan62

Medlem
Fel gjort utav receptionisten. Utan tvekan. Då jag jobbade i receptionen på ett utav våra Scandic hotell var det inga problem att dra rabatten vid utcheck. Den rabatt som dras i restaurangens kassasystem kan även dras i det system som receptionene jobbar i. Låt mig dubbelkolla och återkomma med ett 100% säkert svar. Om det är som jag tror så tycker jag att du ska ta kontakt med det aktuella hotellet och be dem kreditera. Dock upp till dig om du känner att det är värt besväret. Precis som för t ex. Choice och Elite så är Scandic Friends medlemmar bland de viktigaste gästerna som Scandic har då de/ni visar en stor lojalitet genom att återkomma till något utav våra hotell

Min erfarenhet är precis som Du beskriver - personalen löser det alltid!
 

Meazza

Medlem
Fel gjort utav receptionisten. Utan tvekan. Då jag jobbade i receptionen på ett utav våra Scandic hotell var det inga problem att dra rabatten vid utcheck. Den rabatt som dras i restaurangens kassasystem kan även dras i det system som receptionene jobbar i. Låt mig dubbelkolla och återkomma med ett 100% säkert svar. Om det är som jag tror så tycker jag att du ska ta kontakt med det aktuella hotellet och be dem kreditera. Dock upp till dig om du känner att det är värt besväret. Precis som för t ex. Choice och Elite så är Scandic Friends medlemmar bland de viktigaste gästerna som Scandic har då de/ni visar en stor lojalitet genom att återkomma till något utav våra hotell
Tack för svaret! Det du skriver är precis som jag trodde att det skulle fungera.
 

Chrille

Medlem
Rimligt eller ej, men jag har en viss förståelse för att om restaurangen är en egen resultatenhet och räknar kassan på kvällen så kan man faktiskt begära att rabatten dras från notan innan kvittot går vidare till hotellreceptionen. Så funkar det ofta, och det går att anpassa sig efter det.
 

mha321

Medlem
På Radissonhotell visar jag alltid upp kortet och får som oftast till svar att rabatten dras av vid utcheckning...
Min erfarenhet är exakt motsatsen - på Radisson visar jag alltid upp kortet och oftast dras rabatten direkt, inte vid utcheckning.

Tror det kan sammanfattas med "det är olika på olika hotell" :)
 
Det här är ett så typiskt ärende. Liten kostnad för hotellet, men skapar enorm badwill. Om de inte kan erbjuda rabatten vid utcheck så tycker jag helt enkelt inte att de ska erbjuda någon rabatt alls. För hotellets del så blir det så att istället för att gästerna blir lite nöjda med rabatten så blir de istället mycket missnöjda när de inte får sin utlovade rabatt. Kontraproduktivt. Utbildning av personalen och/eller systemstöd verkar behövas här...
 

nrdbck

Medlem
Inte förvånad alls. Snittat 50 nätter per år senaste 8 åren på Scandic. Alltid har man någon beef med dem. Brukar hjälpa med "argt mail-metoden" till deras kundtjänst. Problem med allt ifrån topfloor-förmåner, vouchers, prissättning, extrapoängkampanjer. Extremt oflexibla överlag men det brukar alltid lösa sig som sagt.
 
Toppen