Senaste nytt

SAS Webshopping

Berglund

Medlem
Är ju faktiskt något SAS är kända för. (SK-IT) :)
Jag har intrycket att det inte är SAS som sköter den här portalen utan att det är ett annat bolag som gör det. Portalen brandas som om det vore SAS men med en separat kundtjänst (i Danmark, vill jag minnas). För att göra det enkelt verifierar man användarna genom SAS användarnamn och lösenord men då krävs det en koppling mellan handelsportalen och SAS Eurobonusdatabas. Det känns som att det är där det strular.

Jag tvivlar starkt på att det här har något med SAS egen IT verksamhet att göra.
 

Brandten

Medlem
Jag har intrycket att det inte är SAS som sköter den här portalen utan att det är ett annat bolag som gör det. Portalen brandas som om det vore SAS men med en separat kundtjänst (i Danmark, vill jag minnas). För att göra det enkelt verifierar man användarna genom SAS användarnamn och lösenord men då krävs det en koppling mellan handelsportalen och SAS Eurobonusdatabas. Det känns som att det är där det strular.

Jag tvivlar starkt på att det här har något med SAS egen IT verksamhet att göra.
LoyaltyKey ApS?
 

skumbanan

Medlem
Skärmavbild 2021-01-05 kl. 11.38.04.png

:(
 

M.K

Medlem
Det blir verkligen allt svårare att upprätthålla högsta Flypremium med både färre flygningar och poängkällor. Dessutom sämre earnings generellt.

Kanske dags för ett strategibyte där Coop och MR maxas (vi får hoppas på en återgång till ok kurs). EB samlande mest med de flygningar som faktiskt görs. Lite annat tillkommer också som Everyday för enkel säkring av 50k nivån och Europaplus.

De flesta här behöver knappast fler poäng i nuläget. Däremot Flypremium som får en återställare till C efter växlingar vid ett normaliserat läge i framtiden.
 
Last edited:

McFace

Medlem
Det blir verkligen allt svårare att upprätthålla högsta Flypremium med både färre flygningar och poängkällor. Dessutom sämre earnings generellt.

Kanske dags för ett strategibyte där Coop och MR maxas (vi får hoppas på en återgång till ok kurs). EB samlande mest med de flygningar som faktiskt görs. Lite annat tillkommer också som Everyday för enkel säkring av 50k nivån och Europaplus.

De flesta här behöver knappast fler poäng i nuläget. Däremot Flypremium som får en återställare till C efter växlingar vid ett normaliserat läge i framtiden.

Har kursen någonsin förbättrats? Inte retorisk fråga. Jag har inte varit med tillräckligt länge för att se något annat än försämring.

Det känns som en sån sak som bara har en riktning, speciellt om ingen röstar med fötterna.
 

M.K

Medlem
Absolut har den det, vi fick t ex 30eb/100 vid köp i utländsk valuta när de införde 3x vilket tyvärr försvann förra året. Växlingskampanjer skedde också ibland med MR och senast förra våren/sommaren gav de 2x MR med 1:12.

Med normalisering kanske vi kan hoppas på 1:12 igen, om inte permanent så under en kampanj.

Ett problem med Coop är den begränsade giltighetstiden och risken för devalveringar även där.

Jag har dragit in 18-20k per månad under hösten med bl a flex C biljetter och SAS MC så har fortsatt högsta nivå trots mindre egagemang och med uppsagda SAS Amex kort.

Min fundering var om fokus skulle skiftas ännu mer mot andra poäng som kan växlas senare. Det börjar bli tröttsamt för de flesta av oss vill jag tro att bara samla mängder av EB utan kvalitetsutnyttjande.
 

Brandten

Medlem
Nu fick jag svar


Tak for din mail.

Vi er opmærksomme på problemet og arbejder på at løse det asap. Vi tør desværre ikke at sige hvornår det virker igen, men satser på at det bliver en af de nærmeste dage.

Vi beklager ulejligheden.

Go' dag
Nu fick jag svar igen.. :)


Hej Brandten,

Tak for din mail.

Det er meget påklageligt, at det pt ikke er muligt at logge ind. Vi arbejder på højtryk for at få det løst, og vi håber på, at det igen vil være muligt at logge på omkring slut januar.

Du ønskes en fortsat god dag.



Med vänlig hälsning

L******
Customer Care

SAS Online Shopping
TRAVELERS GET MORE
 
Toppen