SAS Webshopping

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startet af Andreas Eriksson, 11 Juli 2012.

  1. McFace

    McFace Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    När man talar om trollen. Under 30 minuter, utan påstötning:

    upload_2019-10-15_19-37-16.png
     
    Patrik Rosenlöv, mackan33 og Skogi synes godt om dette.
  2. Rokka_jill

    Rokka_jill Medlem

    By:
    Landskrona
    Land:
    Sverige Sverige
    Fyndiq!!
    La beställning 17.00- ish
    Poängen trillade in 19.00
     
    Patrik Rosenlöv og MrDollar synes godt om dette.
  3. Skogi

    Skogi Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Där satt den!
     
    Patrik Rosenlöv synes godt om dette.
  4. kneckenbauer

    kneckenbauer Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Gick igenom mina poäng för 2019 hittills och hittade 2517 poäng som var registrerade som utbetalda men aldrig nått mitt konto. Nu sitter dom där dom ska, tack för tipset!
     
    Big Birger synes godt om dette.
  5. molntankar

    molntankar Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vad är detta egentligen?? Jag råkade se här på forumet att flera har gått miste om poäng, man har fått för få i jämförelse med vad som står, osv. Jag trodde i min naivitet att allt detta skedde per automatik. Poängen som står i listan över "kommande poäng" är samma poäng som snart kommer in på kontot (tänkte jag).

    Jag gjorde ett mycket enkelt och snabbt "stickprov". Ett köp (som nyligen gjorts och hunnit hanteras) som skulle generera 400 poäng gav istället 374 poäng. Alltså en diff på 26 poäng till min nackdel. Jag har ju en lång lista över köp, och på mitt EuroBonus-konto har jag en längre lista över poäng som kommit in från alla möjliga håll -- hur ska man hålla reda på att det blir rätt? Jag förutsatte att detta alltid blir rätt!

    Så en fråga: alla ni som upptäckt att ni fått för få poäng och sedan vänt er till SAS för att få detta åtgärdat -- hur kollade ni upp antalet poäng som saknades? Hade ni någon enkel lösning för detta, eller satt ni manuellt och jämförde rad för rad med rader som ni hade på intjänade poäng under ert EuroBonus-konto?
     
  6. Robert flysas

    Robert flysas Medlem

    By:
    Åre kommun
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar kolla att summan på inkommande Är lika som utbetalat. Historiken finns hos SAS shopping så där har jag koll de gånger jag ser att poäng har satts in. Dock har jag inte sett någon avvikelse mer än att jag ibland måste efterregistrera vissa köp som inte kommer in. Men det ordnar SAS inom några dagar vid anmälan.
     
  7. gneken

    gneken Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Igår fick jag fel poäng från webhallen jämfört med vad som stod på min profil på portalen. Mailade och fick svar. Profilen visade helt enkelt fel poäng.
     
  8. Big Birger

    Big Birger Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är bara att ha örnkoll i ett excel-ark med skärmdumpar på vilken dealen var, och kontroll med vad som sagts att det betalats ut och vad som hamnat på kontot. Trist att det ska behövas. Framförallt att det inte verkar gå att lita på att "utbetalade" poäng också är utbetalade. Hade ett nytt case i dag på 199 poäng som stod som utbetalade, men som inte fanns i min lista. Ställde fråga via support-bubblan till höger, och 2 timmar senare var de på plats med en ursäkt att "de fastnat". Hmm...
     
    molntankar synes godt om dette.
  9. molntankar

    molntankar Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Att det ska behöva vara så...

    Precis.
     
  10. Fredde18

    Fredde18 Medlem

    By:
    Norrköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har sett, apropå poängstrul att summan på "poäng på väg" ibland varit högre än det som sen satts in. Min analys har varit att den initiala uträkningen ibland missat att dra bort summan som motsvarar moms och frakt, den ska ju INTE ingå i poängräkningen enligt villkoren i Webbshoppen. Kanske en svår algoritm i vissa fall.. När sen faktiska utbetalningen ska ske görs en mer noggrann/korrekt beräkning och ibland har poäng dragits bort.
    Ex, handlat för 2000kr med 50p/100kr. Står 1000p på väg. Sen inkommer 800p när systemet/männinskan (?) räknat rätt.

    Helt ok enligt mig.

    Ibland har jag dock fått utbetalt till EuroBonus-kontot en poängsumma som fortfarande inkluderar moms, men det ska vi väl inte tala högt om... :D
     
    Rokka_jill og Patrik Rosenlöv synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×