Senaste nytt

SAS utökar möjligheter för alternativ vid bokning av bonusresa (2019-11-27)

FilipJ

Medlem
Har bokat round trip med kombination vanlig bonusresa och den nys typen av bonusresa på vägen hem. Hur går jag tillväga för att rapportera en bugg jag funnit? Buggen är till Sas nackdel, men jag är trots allt aktieägare också...
 

nissefalk

Medlem
är det bara jag som är nybörjare eller har priserna för att boka poängflyg ökat extremt mycket?

Det är en ny feature där man nu kan spendera poäng baserat på vad en köpt biljett kostar, listas om det inte finns några vanliga award platser, så här står det på sidan när man bokar, om man slår till på en sådan dyr poäng biljet så tjänar man också poäng på resan, både bas och extra poäng.

Best price – ourSAS BONUS-tickets
Look for the dot!
Regular tickets for points NEW
Best availability
Points price based on ticket price in money

Så här kan det se ut på sökningen

90998-422fed3d1adea2e2d58c8bcdb527ee11.jpg
 

Attachments

  • Screen Shot 2019-12-05 at 15.42.50.png
    Screen Shot 2019-12-05 at 15.42.50.png
    265,3 KB · Visningar: 462

imartin

Medlem
Dum fråga kanske, men sedan när är priserna för vanliga bonusresor dynamiska och så pass dyra för vissa datum? Aldrig sett det förrut. Trist utveckling - förrutom om det ökar tillgängligheten iofs - hade det inte funnits bonusbilljeter annars vid det datum så kan det visserligen ses som en förbättring.

Jag är dock lite bakis. Undrar på riktigt om jag gjort något fel bara :p

iJwTRo4.png


29OfYJ9.png
 
Dum fråga kanske, men sedan när är priserna för vanliga bonusresor dynamiska och så pass dyra för vissa datum? Aldrig sett det förrut. Trist utveckling - förrutom om det ökar tillgängligheten iofs - hade det inte funnits bonusbilljeter annars vid det datum så kan det visserligen ses som en förbättring.

Jag är dock lite bakis. Undrar på riktigt om jag gjort något fel bara :p

iJwTRo4.png


29OfYJ9.png
Hur länge har du varit full? ;) skämt å sido, i drygt en vecka.
 
Toppen