Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

sbbn017

Medlem
Ringde in vid 9.01 idag, svar efter 22 minuter (EBG). Killen som svarar låter väldigt osäker men hittar det jag ber honom att söka efter. Ber mig vänta kvar för han ska "kolla en sak" innan han bokar. Total tystnad i ca 10 innan han är tillbaka och meddelar att det är något fel som gör att dom inte kan boka några bonusresor för tillfället. Han tar mitt nummer och säger att han ska ringa upp när systemet funkar igen.

Någon mer har råkat ut för detta fel idag?
 
Ringde in vid 9.01 idag, svar efter 22 minuter (EBG). Killen som svarar låter väldigt osäker men hittar det jag ber honom att söka efter. Ber mig vänta kvar för han ska "kolla en sak" innan han bokar. Total tystnad i ca 10 innan han är tillbaka och meddelar att det är något fel som gör att dom inte kan boka några bonusresor för tillfället. Han tar mitt nummer och säger att han ska ringa upp när systemet funkar igen.

Någon mer har råkat ut för detta fel idag?
Nej, antagligen bara en dålig ursäkt. Jag skulle ringt upp själv direkt igen. HUACA.
 

sbbn017

Medlem
Ringde in vid 9.01 idag, svar efter 22 minuter (EBG). Killen som svarar låter väldigt osäker men hittar det jag ber honom att söka efter. Ber mig vänta kvar för han ska "kolla en sak" innan han bokar. Total tystnad i ca 10 innan han är tillbaka och meddelar att det är något fel som gör att dom inte kan boka några bonusresor för tillfället. Han tar mitt nummer och säger att han ska ringa upp när systemet funkar igen.

Någon mer har råkat ut för detta fel idag?

Ringde in igen 11.18, din beräknad väntetid är.. Har inte hört det meddelandet innan vad jag kan komma ihåg. Kom fram till en tjej efter 27 minuter (beräknad väntetid var 24 minuter) Jag berättade snabbt om mitt samtal tidigare idag och fick till svar att "Systemet var lite hackit idag". Hon sökte fram samma flyg som killen jag pratade med tidigare och lyckades boka. Hon sa dock att bokning skulle skickas in för omskrivning, dom var tvungna att hantera den manuellt eftersom att det var så mycket ändringar. Jag blev lite osäker när hon nämnde det men enligt henna så var allt bokat.

Det här har jag råkat ut för tidigare men de har aldrig ringt upp. Återkoppla gärna.

Jag väntade ca 1 timma och sen ringde jag in igen.
 

sbbn017

Medlem
Det här har jag råkat ut för tidigare men de har aldrig ringt upp. Återkoppla gärna.

Nej, antagligen bara en dålig ursäkt. Jag skulle ringt upp själv direkt igen. HUACA.

Tro det eller ej men han ringde faktiskt upp strax efter 13.00 :) Allt var redan bokat av en kollega till honom men han ville kolla så att jag var nöjd med den nya bokningen och fråga ifall det var nåt annat han kunde hjälpa till med.
 

Mr Carter

Medlem
Går det att dra någon av dessa slutsatser? Det man ser på United, ANA, Aeromiles, Lifemiles, etc...
A) ...har slutat ha någon korrelation med vad Eurobonus kan boka och det finns inget sätt man kan kolla tillgänglighet på innan man ringer.
B) ...har slutat ha någon korrelation med vad Eurobonus kan boka hos vissa flygbolag (t ex Lufthansa), men andra flygbolag korrelerar fortfarande bra med vad Eurobonus kan boka.
C) ...korrelerar lika bra som förr med vad Eurobonus kan boka, men generellt suger agenterna hos SAS mer än någonsin så man måste HUACA flera gånger för att få igenom sin bokning.

B2: Jag har använt United och Air Canada flitigt de senaste månaderna för resor mellan USA och Sverige och min slutsats är att det stämmer väldigt dåligt med vad Eurobonus kan boka. Gäller för flygningar med Lufthansa och United, både transatlantiskt och inrikes i USA. Det har känts tröstlöst att ringa in (lång telefonkö) och hela tiden få höra att det inte finns någon tillgänglighet.

Däremot vid senaste samtalet/bokningen kom jag fram till en fantastisk kille med enorm kunskap. Han kontrollerade alla tänkbara varianter, stor eloge till honom. Han hade fullständig koll på vilka rutter och flygbolag som trafikerar USA/ Europa där han sökte ben för ben. Jag har aldrig varit i närheten av sådan service sedan kontoret i Tallin stängde.
 

011430121

Medlem
Har en bokning som var från början ARN-AMS-IAH-MSY-EWR-ZRH-ARN det finns en annan BC medlem som har samma bokning

Självklart har vi fått många ändringar på MSY-EWR men detta har oftast bara varit några minuter hit och dit, en ändring var dock på en timme

AMS-IAH Har ändrats till AMS-EWR-IAH med ca 3 timmars senare ankomst

I veckan kom att SAS har ändrat ARN-AMS tidigarelagd avgång med ca 1,5 timme ( detta är dagen före vår avgång AMS-EWR-IAH)

Med tanke på läget i USA tror jag att vi inte kommer in i USA, resan skall åkas i början av oktober.

Ringde idag och skulle avboka, agenten sa du kommer att få tillbaka dina poäng men vi behåller 450 kr eftersom ändringen är mindre än 3 timmar, (Jag hade inte en aning om 3 timmarsregeln) du är inte berättiga att ändra och att få tillbaka 450 kr
Jag påpekade om ändringen AMS-IAH, agenten sa att det var mer än 15 dagar sedan jag hade fått ändringen det kunde jag inte begära nu, jag fick informationen för 3,5 veckor sedan

Jag förstår att det finns regler och jag känner till 15 dagars regalen ibland är den 10 dagar och har väl även varit 5 dagar

Jag kommer inte att sitta utanför ICA och tigga om jag inte får tillbaka de 450 kr, men attityden ha sa det på retar mig så mycket, undrar om han vet vem som ser till att han har ett jobb och får lönen.

Sedan frågade jag om en London resa jag har, undrade om man kunde få en voucher om jag avbokade den, jo det skulle jag få, bad honom att avboka resan, då svarar han det kan du göra på hemsidan, frågade återigen om han inte kunde göra det ( jag var lite förbannad över hans ovilja) gå in på hemsidan sa han så gör en robot det åt dig!

Avslutade samtalet med att jag var besviken över den service jag fick och de finns ju fler bolag att flyga med, fick till svar ”valet är ju ditt”

Jag skiter i 450 kr, men det som gör mig upprörd är hur han behandlarn kunderna och speciellt i dessa tider
 

Frisk78

Medlem
B2: Jag har använt United och Air Canada flitigt de senaste månaderna för resor mellan USA och Sverige och min slutsats är att det stämmer väldigt dåligt med vad Eurobonus kan boka. Gäller för flygningar med Lufthansa och United, både transatlantiskt och inrikes i USA. Det har känts tröstlöst att ringa in (lång telefonkö) och hela tiden få höra att det inte finns någon tillgänglighet.

Däremot vid senaste samtalet/bokningen kom jag fram till en fantastisk kille med enorm kunskap. Han kontrollerade alla tänkbara varianter, stor eloge till honom. Han hade fullständig koll på vilka rutter och flygbolag som trafikerar USA/ Europa där han sökte ben för ben. Jag har aldrig varit i närheten av sådan service sedan kontoret i Tallin stängde.

Detta måste var samma person som hjälpte mig för någon vecka sedan då två av mina 8 ben blev avbokade.

Väldigt serviceinriktad, hittade inte exakt vad jag hade hittat på United.com men sökte ben för ben och sydde ihop resan på ca 20 minuter.
Biljetterades dagen efter.
Hans namn började på C eller K.
 

Baker421

Medlem
Jag ringde vanliga supporten nyligen för att göra ändringar till min 2-4-1 bokning som jag lyckades boka igår, fredag. Killen jag pratade med nu sa att han kunde inte göra ändringar till en AmEx bokning utan jag måste vänta tills måndag och ringa dem direkt. Är det sant? Jag trodde att vanliga support kunde också hjälpa.
 
Toppen