Senaste nytt

SAS startar direktlinje Luleå-London december 2020

flum

Medlem
Såg just på lokalnyheterna att SAS ska öppna Luleå-London nästa vinter. Två avgångar per vecka, mån samt fre. Även om detta försök har gjorts förrut så hoppas jag att det faller väl ut denna gång, med support från ökande turism i norrbotten. Hur som helst kommer jag att köra denna några gånger, ska bli kul.
 

NotRyan

Medlem
Tja, hoppas att dom kör mer än en rundtur på lördagar den här gången...

En rundtur torsdag eftermiddag/kväll och en rundtur söndag eftermiddag/kväll torde vara optimalt.
 

Agö

Medlem
Tja, hoppas att dom kör mer än en rundtur på lördagar den här gången...

En rundtur torsdag eftermiddag/kväll och en rundtur söndag eftermiddag/kväll torde vara optimalt.
Måndagar och fredagar, framgår av radioreportaget på länken.

46500 gästnätter från brittiska turister förra året i regionen (Swedish Lapland).
 

flum

Medlem
Tja, hoppas att dom kör mer än en rundtur på lördagar den här gången...

En rundtur torsdag eftermiddag/kväll och en rundtur söndag eftermiddag/kväll torde vara optimalt.
Jag tror att denna främst är optimerad för att frakta britter hit, inte tvärtom.
 

ulagun

Medlem
Sticker nu ut hakan men;
Ursäkta, men vad gör en britt i Luleå mitten av december? Långt till allt av intresse. Östersund kan jag ha förstått, men Luleå...
Gratulerar samtidigt er norrbottningar att kunna nå London direkt.
F.ö. en gammal dröm för mig som boende i Skåne med barn barnbarn inre Lappland vore en direkt linje t.e CPH-UME och/eller CPH Luleå.
 
Toppen