Senaste nytt

SAS skickar inte längre ut några fysiska Eurobonus kort?

första inlägget här :)

Blev uppgraderad till EB Gold för ett par månader sedan och har sett fram emot att få ett nytt fint kort, jag fick ett nytt fint Silverkort som jag skrattade lite åt och i väntan på mitt guld.

Tänkte inte så mycket på det, någon nytta av kortet lär jag ju inte ha på bra många månader. Nu i semestertider undrade jag ändå varför inget hänt, så jag chattade lite med SAS.

Transkript
2020-07-03 SAS : Hej, trevligt att se dig här!
2020-07-03 User : Jag blev uppgraderad till Guld i början på året men har inte fått något nytt kort, undrar bara när de skickas ut?
2020-07-03 SAS : Vi skickar inte längre ut kort automatiskt utan de måste beställas på hemsidan
2020-07-03 User : När slutade ni med detta?
2020-07-03 SAS : På sidan ska det finnas en länk för att beställa ett nytt kort. Det togs bort den 1 april
2020-07-03 User : Du får gärna lämna feedback internt att det verkar helt galet att jag som gold inte kan få ett fysiskt kort
2020-07-03 SAS: Jag tar det vidare

Har inte sett några mail om detta, tom. FAQ hävdar det omvända:
När får jag mitt EuroBonus-kort? | SAS

På EB sidan finns ingen "beställ fysiskt kort" - utan man måste fylla i att man fått kortet stulet eller ange att det är trasigt :(
 

Plus

Medlem
Ursäkta men jag förstår inte poängen med denna tråd.
Finns det inte redan en tråd om detta?

Det var enligt mitt minne, ett tag sen SAS slutade skicka ut kort. Det finns egentligen ingen anledning till ett kort, så förstår inte varför du är sur.
 

danielhog

Medlem
Det är ingen nyhet, tror det varit så längre än 1 april. Det går väl att beställa som vanligt under din profil?
 
Det är ingen nyhet, tror det varit så längre än 1 april. Det går väl att beställa som vanligt under din profil?

Hade det stått "här beställer du ett EB kort" hade det ju varit tydligt och fair. Men det står att här beställer jag kort om det blivit stulet, slarvat bort det, eller haft sönder det så jag kopplade inte att det var exakt så jag måste göra för att beställa ett kort.
 

Johans00

Medlem
Hade det stått "här beställer du ett EB kort" hade det ju varit tydligt och fair. Men det står att här beställer jag kort om det blivit stulet, slarvat bort det, eller haft sönder det så jag kopplade inte att det var exakt så jag måste göra för att beställa ett kort.

Du får inte upp att du kan beställa ett extra EuroBonus-kort?
6dd6438e561f7fb02bf8968e9aa08937.png
 

KalleSus

Medlem
Räcker det inte med det digitala kortet som finns i SAS-appen?
Jag har aldrig haft behov av något fysiskt kort för att visa status. De få gånger jag har behövt visa status har det funkat utmärkt med appen.
 

Agö

Medlem
Räcker det inte med det digitala kortet som finns i SAS-appen?
Jag har aldrig haft behov av något fysiskt kort för att visa status. De få gånger jag har behövt visa status har det funkat utmärkt med appen.
Tidigare har det t.ex. behövts i Swiss Lounger på Zürich där digitalt kort av någon anledning inte godtagits. Rent trams förstås men ett exempel.
 
Toppen