Senaste nytt

SAS skadat bagage?

GOTBound

Medlem
Idag mellan GOT och ARN fick min Samsonite väska en rejäl törn vilket innebär att jag behövde uppsöka Terminal 5 för att göra en Damage Report.

Enligt instruktionen på min Damage Report och medföljande pamflett skapade jag ett claim på www.register.bagsupport.net men samtidigt står det längre ner på samma dokument att ett claim också behöver skapas på Feedback details SAS - Claim Form

Jag tolkar det som bagsupport.net räcker men jag vill inte missa mitt claim pga. ett admin fel från min sida.

For the record flyger jag sällan SK pga. av min port of call.

8E7D744F-9047-4D8F-8C9F-B4FF4BC5B772.jpeg

E9B10C9B-90F0-429B-95AC-FA5B0FD2141D.jpeg


EK
 
Du måste alltid göra en PIR vid ankomst med SAS eller ankommande sista bolag du flyger med. Aldrig varit med om att de räcker med att regga sig på en hemsida. Försäkringsbolag kommer kräva en sådan PIR också.

Sen tar du PIR nummer och skapar ett ärende hos SAS feedback.
 

GOTBound

Medlem
Ja, det var det jag gjorde med SAS Bagage handling i Terminal 5 och fick en Damage Report med ett tillsammmans med ett file reference number.

Enligt SAS personalen i luckan var det så det fungerande, och liknar de upplägg jag haft med skadat bagage tidigare med andra bolag. Skulle jag haft ytterligare ett dokument?

EK
 

Robert flysas

Moderator
Ja, det var det jag gjorde med SAS Bagage handling i Terminal 5 och fick en Damage Report med ett tillsammmans med ett file reference number.

Enligt SAS personalen i luckan var det så det fungerande, och liknar de upplägg jag haft med skadat bagage tidigare med andra bolag. Skulle jag haft ytterligare ett dokument?

EK

Dom brukar lägga pappren du får i ett Star Alliance fodral i papp. På baksidan av detta står det t.ex SK och en massa nr som är PIR rapporten. Den fyller du i online och väljer sen ut en ny väska. Brukar gå smidigt med fri hemleverans. Lycka till.
 

henke12

Medlem
Dom brukar lägga pappren du får i ett Star Alliance fodral i papp. På baksidan av detta står det t.ex SK och en massa nr som är PIR rapporten. Den fyller du i online och väljer sen ut en ny väska. Brukar gå smidigt med fri hemleverans. Lycka till.

En PIR rapports nummer är utfärdad enligt nedan

XXXYYzzzzz

XXX = Ankomstflygplats där rapporten skrivs
YY = Flygbolag
zzzzz = femsiffrigt löpnummer

Din rapport bör fått ett nummer ungefär
ARNSK12345
 

GOTBound

Medlem
Dom brukar lägga pappren du får i ett Star Alliance fodral i papp. På baksidan av detta står det t.ex SK och en massa nr som är PIR rapporten. Den fyller du i online och väljer sen ut en ny väska. Brukar gå smidigt med fri hemleverans. Lycka till.

En PIR rapports nummer är utfärdad enligt nedan

XXXYYzzzzz

XXX = Ankomstflygplats där rapporten skrivs
YY = Flygbolag
zzzzz = femsiffrigt löpnummer

Din rapport bör fått ett nummer ungefär
ARNSK12345

Tack, ett sådant nummer står på Damage Report dokumentet jag fick.

EK
 

Robert flysas

Moderator
Uppdatering, nu på morgonen fick jag ett svar från Bagsupport att de ersätter min skada. Väldig smidigt från SK och deras samarbeta partner Bagsupport. Inte ens 12h från att jag fyllde i min claim online tills det var reglerat.

EK

Toppen! SAS brukar vara snabba. Smidigt de skickar helt ny väska fram till dörren, det är bra service. Roligt det ordnade sig så bra:)
 

Berlinkid

Medlem
Suck, hålla på med dem nu.

Fick än en gång en väska förstörd och nu erbjuder de hela 500 spänn i compensation. Det är ju typ vad en väska på Rusta kostar! Vad får man egentligen i deras shop? Man kommer ju inte in utan en kod från dem....
 
Toppen