SAS plus under pandemin

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startet af Robban1616, 22 Juli 2020.

1. Kris

Kris Medlem

By:
    Köpenhamn
    Land:
    Danmark Danmark
    Matlåda i plus Köpenhamn-Düsseldorf idag. Hoppade dock den till förmån för snacksbuffe på den korta resan (ingen tid till mat när man är på grabbresa... med lillgrabben...)

En väldigt trevlig ynge herre i staff insisterade dock på att ge grabben pizza. Så det fick bli öl å pizza efter snacksbuffen... :rolleyes: Dock endast Carlsberg ännu.

Markant skillnad jfr den något kortare turen til Berlin (där man endast blir bortskämd med supergott kaffe)

20210924_144620.jpg

20210924_150438.jpg

Storguten, Gus, 011430121 og 6 andre synes godt om dette.
  2. Moco

Moco Medlem

Hade väntat mig pizza slice…men icke. Positivt överraskad av North Atlantic Shrimp på MAN-ARN ikväll, vilket jag måste påstå var bland det bästa som serverats i Plus, någonsin. Lådan är inte presentabel, men innehållet vill jag påstå håller högre högre klass än vad som serveras hos Lufthansa/LX i dagsläget. Mycket bra service av det brittiska crewet också.

Attached Files:

Gus, Jonas C, LarsCph og 6 andre synes godt om dette.
  3. aikelo

aikelo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick denna i förra veckan CPH-BCN
    Det uppskattades när man är ett Metallica fan.[​IMG]

JPE, LarsCph, GOTBound og 2 andre synes godt om dette.
  4. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Noterade även den utmärkta norska ginen. ;)

Kris synes godt om dette.
  5. LarsCph

LarsCph Medlem

By:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Det er positivt at servicen ombord ser ud til at være på plads igen. Jeg ser frem imod at boarding/de-boarding bliver normal igen. Det virker kaotisk at boarde alle på én gang jeg syntes det er synd at fordelen med at være i første boarding gruppe når man rejser SAS Plus (eller med *A status) er suspenderet. Jeg har spurgt SAS Gold service om det er noget de tænker at genindføre snart. Jeg er på Mallorca denne weekend med Norwegian (Norwegian mest fordi deres afgang 10.15 er meget bedre for mig end SAS 06.00) og der fungerede priority boarding 100% for de som havde tilkøbt det.

Thomasn og Sir Lemon synes godt om dette.
  6. fcx

fcx Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Mikkeller tillbaka på menyn (dock ej tillbaka i vagnen än).

DSC_0176.JPG

Jönsson, aruba1, Ford Prefect og 4 andre synes godt om dette.
  7. palmen

palmen Moderator

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Den kommer från imorgon enligt info, onekligen redan nu de lagt ut nya menyer så jag ska testa att beställa om några minuter, man kan ju ha tur :D

aruba1 og Ricci synes godt om dette.
  8. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

By:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Får man välja fritt från menyn i SAS-appen på inrikesresor (Sverige) i SAS Plus?

Sidst redigeret: 13 Oktober 2021
  9. pswe

pswe Medlem

By:
    ARN / CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, men allt i menyn finns inte inrikes.

Budgetresenär synes godt om dette.
  10. Sticktown

Sticktown Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Reser i plus till Aten nu i november och till Las Palmas i januari, båda gångerna innan 09.00 från Köpenhamn. Är det en frukostlåda jag skall förvänta mig som måltid eller ingår det något mer på dessa drygt 3 rest 5 timmars flygningar? Och hur är det med drycker, om tex gt-suget skulle göra sig påmint under resan?

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!