Senaste nytt

SAS plus under pandemin

011430121

Medlem
Enligt obekräftade rykte kommer SAS att den 22 september börja med servering ombord på kortlinjerna.
Någon som kan bekräfta ryktet?
 

lucasd

Medlem
Det är framskjutet. Just nu är det 1 oktober som gäller.

Var något med att skyddsombuden inte såg att det kunde ske säkert. SAS hade tydligen inget färdigt koncept heller som gick att arbeta med för att göra det bra.

Som jag fattade det är det mest Go som verkar oklart - men det är bara som jag fattade det när jag pratade med personalen.
 

011430121

Medlem
Jeg synets det er under al kritik. Andre selskaber kan fint finde ud af at have servering. Hvor vanskeligt kan det være. Boksen med mad er da om noget fuldstændig Corona sikker - og det samme er polarrullerne.
Helt enig, jag kan acceptera att man kanske vill ha den främre toaletten för personalen, blir problem på ATR maskinerna, för de har väl ingen toalett där fram ( har aldrig vart längre fram än rad 15).
 

Tonton

Medlem
Igår på SK527 ARN-LHR. Jag reste i Plus. Servering bestod av en våtservett (utan kuvertet ska tilläggas).

Under resans gång så ser jag hur de gör kaffe i främre galley och därefter serverar någon i Go. Jag frågar då ifall det är möjligt att jag kan få kaffe - men icke. Jag gav upp direkt - men är fortfarande fundersam över varför vissa (två personer) i Go fick kaffe - men inte någon av oss i Plus när vi frågade snällt.
 

mha321

Medlem
Igår på SK527 ARN-LHR. Jag reste i Plus. Servering bestod av en våtservett (utan kuvertet ska tilläggas).

Under resans gång så ser jag hur de gör kaffe i främre galley och därefter serverar någon i Go. Jag frågar då ifall det är möjligt att jag kan få kaffe - men icke. Jag gav upp direkt - men är fortfarande fundersam över varför vissa (två personer) i Go fick kaffe - men inte någon av oss i Plus när vi frågade snällt.
Ska man vara lite konspiratorisk så gissar man att det var en deadhead kollega eller annan SAS anställd. Då räknas det kanske inte som att servera kund. Men det verkar ju lite konstigt om det var i go...
 
  • Gilla
Reactions: fcx

Tonton

Medlem
Ska man vara lite konspiratorisk så gissar man att det var en deadhead kollega eller annan SAS anställd. Då räknas det kanske inte som att servera kund. Men det verkar ju lite konstigt om det var i go...

Det skulle nog inte förvåna mig ifall det var så alls.

Ska jag vara helt ärlig så är jag inte jätteberörd. Jag hade egentligen inga förväntningar på att få en kaffe innan dess att jag såg en person bli serverad. Men det lämnar ändå en liten bitter eftersmak, det gör det ju.
 

Canadien

Medlem
Det skulle nog inte förvåna mig ifall det var så alls.

Ska jag vara helt ärlig så är jag inte jätteberörd. Jag hade egentligen inga förväntningar på att få en kaffe innan dess att jag såg en person bli serverad. Men det lämnar ändå en liten bitter eftersmak, det gör det ju.

SAS har en tradition av att prioritera sin personal framför passagerarna. T ex att piloter på longhaul måste få sin löjrom först innan överskottet möjligen kan delas ut i Business.
 

mha321

Medlem
SAS har en tradition av att prioritera sin personal framför passagerarna. T ex att piloter på longhaul måste få sin löjrom först innan överskottet möjligen kan delas ut i Business.
Det är ju bland annat därför som det är så förvånande att någon ur deras egen personal skulle sitta i Go och inte Plus.
 
Toppen